معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به صعود رتبه این دانشگاه به ۵۷۰ گفت: در آینده نزدیک با قرار گرفتن در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان از امتیازات برجسته ای برخوردار خواهیم شد.
کد خبر: ۵۴۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 30 December 2017

به گزارش تابناک : دکتر محسن تفقدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب افزود: این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان از رتبه ۷۷۰ به ۵۷۰ صعود کرده است که در آینده نزدیک با قرار گرفتن پانصد دانشگاه برتر جهان از امتیازات برجسته ای برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران از نظر رشد تولید مقالات علمی موفق شده است ۳۰ برابر میزان جهانی ارتقاء پیدا کند اظهار داشت: این در حالی است که جهان در بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ تنها رشدی دو برابری داشته است.

تفقدی ادامه داد: از نظر گزارش های اسکوپوس و ای اس آی، ایران بهترین جایگاه را با رتبه ۱۶ در جهان دارا است که این امر نشان دهنده ارتقاء کیفیت و کمیت تولیدات علمی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، به شاخص های کیفی و تولید مقالات یک درصد برتر جهان اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ استنادات علمی بسیار خوبی به مقالات تولیدی یک درصد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است و مقالات پژوهشگران این دانشگاه در مجلات با کیفیت برتر به چاپ رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در مقایسه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی مشهد جای کار بسیار زیادی دارد اما از نظر جایگاه در ۲۵ درصد مقالات اول جهان سهم خوبی را به خود اختصاص داده است.

تفقدی، رتبه علم دندانپزشکی ایران در جهان را دوم، علم بهداشت و پزشکی سوم و داروسازی را اول دانست و گفت: پیشرفت های علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد جایگاه ما را به پانصد و هفتادمین دانشگاه برتر جهان ارتقاء داده است و این در حالی است که بر اساس آخرین رتبه بندی وزارت بهداشت در تولید علم مشهد جایگاه سوم را در کشور دارا است.

وی به شاخص اچ ایندکس اشاره کرد و گفت: از نظر این شاخص جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد چهارم است و در شاخص تعداد مقالات ۲۵ درصد جهان پس از تهران و شهید بهشتی در جایگاه سوم قرار داریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد میزان استنادات به مقالات دانشگاه علوم پزشکی مشهد بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ را موجب ارتقاء این دانشگاه به جایگاه سوم دانست و گفت: این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه نخست را در کشور به لحاظ شاخص های همکاری های بین المللی دارد.

وی به رتبه بندی سایماکو اشاره کرد: دانشگاه در این رتبه بندی در سال ۲۰۱۷ رتبه چهارم را کسب کرده است و به لحاظ تعداد مقالات یک درصد برتر بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور رتبه دوم را دارا است.

تفقدی از جذب بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از طریق طرح های نیماد خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه سوم در میان کمیته های تحقیقات دانشجویی در کشور قرار دارد و موفق به ثبت ۱۳ مورد اختراع و بازار رساندن ۲۴ محصول در شرکت های تحت پوشش مرکز رشد شده است.

وی مهمترین نیاز پژوهش و فناوری دانشگاه را جذب هیات علمی توانا دانست و گفت: هیچگاه نمی توان به اجبار عضو هیات علمی را به پژوهش وادار کرد و از این نظر باید در هنگام ورود مراقب جذب اعضای هیات علمی توانمند در زمینه پژوهش باشیم.

 

 

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار