معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: با توجه به تمامی اقدامات انجام شده اما هنوز هم 45 درصد مدارس استان نیازمند تخریب، بازسازی و یا مقاوم‌سازی هستند.
کد خبر: ۵۴۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 03 January 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا خدادادی در حاشیه سفر خود به کاشمر در پاسخ به سؤال ایسنا در خصوص وضعیت مدارس این استان اظهار کرد: هرچند بعد از تقسیم خراسان بزرگ به سه استان تعدادی از مدارس تقسیم شد اما هنوز هم از نظر تعداد و پراکندگی یکی از استان‌های بزرگ کشور است.

وی با بیان اینکه تاکنون با همت خیرین و همراهی دولت بخش اعظمی از مدارس استان تخریب، بازسازی یا مقاوم‌سازی شده است، حدود 45 درصد از مدارس استان را نیازمند تخریب و بازسازی یا مقاوم‌سازی دانست و عنوان کرد: مقاوم‌سازی با اعتباری کمتر از تخریب و بازسازی یکی از کارهایی هست که در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی قرار گرفته است.

خدادادی با اعلام اینکه در خراسان‌رضوی 400 پروژه نیمه تمام آموزشی، پرورشی و ورزشی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر تکمیل و تحویل دهیم، سرانه هر دانش‌آموز در خراسان رضوی را 4.5 مترمربع اعلام کرد و افزود: اکنون میانگین کشور در خصوص سرانه هر دانش‌آموز 5.2 مترمربع است که براساس الزام قانونی ابلاغ شده باید به 8 مترمربع برسد.

وی با بیان اینکه براساس قانون جدید حداقل برای هر دانش‌آموزش باید 8 مترمربع فضای پیرامونی جهت تحصیل ایجاد شود، به وضعیت سرانه دانش‌آموزی در کاشمر، اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر هر دانش‌آموز کاشمری 4.4 مترمربع سرانه دارد. چون خود کاشمر از شهرهای قدیمی استان است به همین خاطر بیشتر پروژه‌ها نیاز به مقاوم‌سازی دارد. امیدواریم هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

خدادادی با اعلام اینکه در مهرماه امسال 700 کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش داده‌ایم، بیان کرد: با وجود اینکه برای سال آینده به همین تعداد مدنظر داریم اما اینکه چه میزان محقق شود بستگی دارد به اعتباراتی که تخصیص پیدا می‌کند و ابلاغ می‌شود.

معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی که ترجیح داد در خصوص وضعیت اعتباراتی پاسخی ندهد، خطاب به مسئولان و نمایندگان مجلس گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش زیربنایی کار می‌کند و فرهنگ کشور مطرح است از مسئولان استان درخواست داریم با توجه به ابلاغ معاون اول ریاست جمهور که اعلام کرده‌اند اعتبارات نوسازی مدارس باید 100 درصد تخصیص پیدا کند، جهت محقق شدن این امر تلاش کنند.

وی همچنین با بیان اینکه در قوانین بودجه جاری کشور سال‌های 94، 95 و 96 برخی بندها به کمک تعمیر، تجهیز، مقاوم‌سازی و تخریب به دست آمد، بیان کرد: امیدواریم در قانون سال آینده نیز  سهمیه قیر رایگان پایدار بماند.

خدادادی همچنین با اشاره به اینکه براساس مصوبه مجلس از سال 92 بابت استانداردسازی سامانه گرمایشی از عوارض مصرف گاز  اعتباراتی تخصیص می‌یافت، گفت: امیدواریم این اعتبارات همچنان پایدار بماند.

وی در ادامه با اعلام اینکه خراسان‌رضوی بیشترین خیر کشور را دارد و تاکنون بیشترین فضا را تحویل داده‌اند، بیان کرد: امیدواریم دولت در این خصوص اعتباراتی که در تعهد خودش بوده را به موقع تخصیص دهد تا شرمنده خیرین نشویم و کارشان استمرار داشته باشد.

معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی با اشاره به اینکه اکنون در خراسان‌رضوی 3300 نفر خیر حقیقی و حقوقی هستند، بیان کرد: در این استان با تنوع خیرین مواجه هستیم به طوریکه برخی هزینه مراسم ترحیم و برخی فیش حج و... را تقدیم می‌کنند.

وی در مجموع خواستار پایدار بودن سهمیه قیر رایگان برای ایزوگام سقف مدارس، استانداردسازی سامانه گرمایشی از محل عوارض مصرف گاز  و عمل له موقع دولت به تعهدش در خصوص تکمیل فضاهای خیر ساز شد.

خدادادی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال 35 پروژه در کاشمر افتتاح شده است، گفت: در خراسان‌رضوی خیرین پیشقدم هستند و نسبت به اعتبارات دولتی کمک‌های آن‌ها مضاعف بوده است.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار