یک نامه، آن هم به دکتر علی شمخانی، البته به نظر می‌آید این نامه کمی هم دیر نوشته شده باشد. آیت الله علم الهدی در این نامه انتساب جریانات اخیر به خودرا تکذیب می‌کند، می‌گوید آن زمان که در مشهد تجمع شده در سبزوار بوده و معتقد است موج تجمعات دی ماه 96 از تهران شروع شده و نه شهرستان‌ها و نه مشهد(!)
کد خبر: ۵۵۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ 20 January 2018

به گزارش تابناک : علم الهدی دربخشی از این نامه آورده است: "احتراما، به استحضار می‌رساند مدتی بعد از تجمع اعتراض‌آمیز تنی چند از مردم در ۷دیماه ۹۶ در میدان شهدای شهر مقدس مشهد، از بعضی دهان‌ها که بعضا افراد مسئول در نظام هستند اتهاماتی مبنی بر نقش اینجانب در این ماجرا اظهار شد. اینجانب در روز این تجمعات در سفر سبزوار بودم و به محض بازگشت با استفسار از استاندار محترم خراسان رضوی و مسئولین امنیتی و انتظامی استان گزارشاتی را دریافت کردم."
وی در بخش دیگری از این نامه یا شاید هم توضیحات، بار دیگر هجمه و تکه پراکنی به دولت را ادامه داده و می‌گوید: "شاید بعضی در این روزها بجای ریشه یابی این تجمعات واعتراضات و حل آن‌ها، نسبت به سندسازی در جهت اهداف سیاسی حزب یا جریان سیاسی خود مشغول باشند که لازم است آن نهاد عالی امنیتی بطور دقیق نسبت به ریشه‌ها و عوامل اغتشاشات هفتم دیماه مشهد تحقیق و تفحص نموده و به ملت شریف ایران گزارش دهد."

اظهارات علم الهدی
اما اظهارات علم الهدی و نامه اش در دفاع از خود از جهاتی قابل پرسش است، شاید بیشترین دلیلش آن باشد که علم‌الهدی خطاب نامه‌اش را علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی قرارداده و با او صبحت و برای وی توضیح داده است. در حالیکه این نامه می‌توانست به صورت سرگشاده و خطاب به مردم باشد. این خطاب قرار دادن دبیر شورای امنیت ملی، بی اختیار ذهن‌ها را به سمت ادعای کانال منتسب به کرباسچی می‌اندازد که در آن گفته بود، آیت الله علم الهدی بعد از وقوع حوادث اخیر به شورای عالی امنیت ملی فراخوانده شده تا برای پاره ای از توضیحات در اینباره اقدام کند، حتی نقل قولی هم از او شده بود که وی گفته در جلسه‌ای با اعضای جبهه پایداری تصمیم به شکل دادن یک تجمع علیه دولت در مشهد گرفته بودند که ناگهان کنترل آن خارج و مسیر تجمعات به سمت و سوی دیگری رفت، حتی گفته می‌شد که او از این بابت در جلسه شورا عذرخواهی هم کرده است. اما این خبر و آن خبر تلگرامی بلافاصله از سوی او تکذیب شد، ناگفته نماند که غلامحسین کرباسچی هم انتساب هرگونه کانال تلگرامی به خود را تکذیب کرد، نتیجه آن شد که به طور کلی موضوع فراموش شد ولی حالا این نامه و این توضیح جای سوال دارد؟
از طرفی آیت الله علم الهدی که خود همچنان نگاه جناحی سیاسی اش را حفظ کرده، ضمن مبرا دانستن از نقشش در تجمعات مشهد، دولت را مورد عتاب قرارداده و به کنایه می‌گوید. دولت به دنبال جناح بازی سیاسی است.
حال با آرام شدن فضا این نامه چه لزومی داشت؟

 

 

منبع : آفتاب یزد 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار