دبیر ستاد دهه فجر استان یزد با اشاره به شور برگزاری مراسم‌های ویژه به مناسبت دهه فجر در دارالعباده یزد گفت: بانگ رسای تکبیر فاطمی در شب ۲۲ بهمن در سراسر استان یزد طنین انداز خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 09 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ سعید زارع  در نشستی خبری با بیان اینکه در همه کشورها روز استقلال با مراسم های ویژه آنها متناسب با آداب و رسوم و سنت‌های هر کشور برگزار  می شود، اظهار داشت: جشن استقلال و آزادی کشور ما از مردمی‌ترین جشن‌هایی است که در دنیا به عنوان یک جشن ملی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: مردم ما چهار دهه در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن حضوری پرشور داشته اند و امسال نیز با حضور گسترده خود با انقلاب، امام و رهبری و آرمانهای شهدا بیعتی دوباره خواهند کرد.

زارع با تاکید بر اینکه این نحوه برگزاری جشن های ملی در دنیا منحصر به فرد است، بیان کرد: بصیرت، آگاهی و فهم و بلوغ سیاسی مردم ایران سبب شده تا هر سال حضوری پرشورتر نسبت به سال قبل در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته باشند و مردم یزد نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز هشتمین روز از ایام الله دهه فجر است، افزود: یکی از اصلی‌ترین برنامه های امروز، غبارروبی مزار شهدا در گلزارهای شهدا در سراسر کشور است که این اقدام در استان یزد نیز با حضور در آرامگاه شهید صدوقی در  مسجد حظیره یزد آغاز می شود.

زارع همچنین به تشریح دیگر برنامه های ایام دهه باقی مانده از دهه فجر پرداخت و افزود: مراسم نور افشانی در شب ۲۲ بهمن در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در شب ۲۲ بهمن بر اساس رسم و سنت هر سال، بانگ الله اکبر در خیابان های یزد طنین انداز خواهد شد و امسال بانگ رسای تکبیر فاطمی را بر بام‌ها و خیابان‌های یزد خواهیم شنید.

زارع همچنین به تشریح مسیرهای راهپیمایی، برپایی ۸۰ ایستگاه سلامت، صلواتی و فرهنگی و ... در راهپیمایی ۲۲ بهمن پرداخت و اظهار داشت: در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به دلیل حضور گردشگران خارجی، در غرفه های در نظر گرفته شده در طول مسیر راهپیمایی، انقلاب اسلامی به زبان انگلیسی به گردشگران معرفی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار