معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این استان پس از استانهای تهران و اصفهان بیشترین تعداد نشریه ها را در سطح کشور دارد.
کد خبر: ۵۶۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 18 February 2018

به گزارش تابناک : یوسف امینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون 320 نشریه در خراسان رضوی منتشر می شود. تعداد نشریه ها در استان اصفهان 340 و در استان تهران چهار هزار و 300 نشریه است.
وی ادامه داد: همچنین 79 پایگاه خبری، 35 سرپرستی روزنامه، 15 خبرگزاری و پنج روزنامه در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند. 
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون 57 خبرنگار خارجی از عراق، اسپانیا، انگلیس، آمریکا، هند، دانمارک، ژاپن، سوئد، هند و نروژ برای تهیه گزارش به مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی سفر کرده اند.
وی افزود: شهر مشهد و دیگر نقاط خراسان رضوی ظرفیتهای مناسبی برای گردشگری دارند لذا بسیاری از خبرنگاران خارجی برای تهیه گزارش به اماکن تاریخی، مذهبی و گردشگری در این استان مراجعه کرده اند.

* رسانه و گردشگری 
جانشین معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در این نشست خبری گفت: شهر مشهد و دیگر شهرستانهای استان از ظرفیتهای مختلف گردشگری و جاذبه های تاریخی و فرهنگی برخوردارند.
یوسف بیدخوری افزود: انواع و اقسام گردشگری نظیر گردشگری مذهبی، سلامت، بوم گردی، مذهبی و گردشگری کشاورزی در خراسان رضوی فعالیت دارند. 
وی ادامه داد: 215 هتل، 317 هتل آپارتمان، 10 سفره خانه سنتی، 645 خانه مسافر، 96 مجتمع بین راهی و 54 مجتمع گردشگری در خراسان رضوی فعالیت می کنند.
جانشین معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان تعداد گردشگران خارجی را که سالانه وارد ایران می شوند چهار میلیون و 500 هزار نفر اعلام و بیان کرد: نیمی از این گردشگران به خراسان رضوی سفر می کنند که بیشتر آنها از عراق و گردشگر مذهبی هستند.
وی گفت: مشهد یکی از شهرهای ارزان به لحاظ گردشگری در سطح ایران است. رسانه ها نقش مهمی در توسعه گردشگری خراسان رضوی و معرفی آنان به مسافران داخلی و خارجی دارند. 

* همایش تخصصی نقش رسانه در جذب گردشگر 
دبیر علمی همایش تخصصی نقش رسانه در جذب گردشگر نیز در این نشست گفت: این همایش با هدف تبیین نقش رسانه در رونق و جذب گردشگری خراسان رضوی که از سال 92 با رکود مواجه شده، روز دهم اسفند آتی برگزار می شود.
مجید فکری افزود: طبق پژوهشهای انجام شده میزان ماندگاری زائر در مشهد مقدس از 10 روز به دو روز و ماندگاری زائر در حرم رضوی از چهار ساعت به یک ساعت طی پنج سال گذشته تاکنون کاهش یافته است. باید علل رکورد صنعت گردشگری و همچنین کاهش ماندگاری زائر و مسافر در مشهد و خراسان رضوی از منظر کارشناسی آسیب شناسی و بررسی و نقش رسانه ها در این میان روشن شود. 
وی ادامه داد: دوایر روابط عمومی دستگاههای مرتبط با گردشگری و رسانه های مختلف در اطلاع رسانی و پوشش اخبار حوزه گردشگری از روشهای سنتی و قدیمی استفاده می کنند در حالی که این روشها در دنیا منسوخ شده اند.
'همایش تخصصی نقش رسانه در جذب گردشگر' به همت اداره های کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادها و رسانه های مختلف خراسان رضوی دهم اسفند آتی در مشهد برپا می شود. 

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار