واحدهای نمایشگاه خودرو در کلانشهر مشهد 20 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۶۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 22 February 2018

به گزارش تابناک : رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو مشهد گفت: کاهش تعداد نمایشگاه خودرو در این کلانشهردر چند سال اخیر  به علت رکود و مشکلات ناشی از آن بوده است.

حمیدرضا حیدری در جمع خبرنگاران افزود: تورم، مالیات متمم و مالیات بر ارزش افزوده از دیگر مشکلات نمایشگاهداران خودرو در این سالهابوده است.

او  با بیان این که هم اکنون خودرو رکن سوم اقتصاد در دنیا است گفت: در ایران نیز خودروسازی نقش قابل توجهی در اقتصاد ملی دارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو مشهد به عرضه بی رویه خودروهای چینی در کشور نیز ابراز ناخرسندی کرد و افزود:هم اکنون برندهای زیادی از خودروهای چینی در بازار عرضه شده است.

حیدری  افزود:چینی ها بر اساس نیازسنجی مخاطب و تولید در اشکال و ظواهر مختلف با تسهیلات ارزان خودروهایشان را که بعضی از آنها، کیفیت بالایی  هم ندارد به فروش می رسانند که این امر آسیب زا است.

 او گفت: هم اکنون  قیمت خودروهای خارجی تحت تاثیر ارز و افزایش تعرفه ها روند صعودی دارد اما افزایش قیمت خودورهای داخلی هیچ توجیه منطقی ندارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو مشهد افزود: 800واحد نمایشگاه پروانه دار خودرو متشکل از نمایشگاه خودروهای سبک و سنگین در شهر مشهد فعال است و 100نمایشگاه نیز متقاضی دریافت پروانه هستند.

حیدری  درباره نظارت بر فعالیت نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو نیز گفت: بر فعالیت این واحدهای صنفی به صورت دوره ای در قالب تقسیم بندی چهارگانه مشهد نظارت می شود.

او گفت: پروانه فعالیت، استفاده از قولنامه های رسمی، نصب پروانه کسب در معرض دید مشتری و پایبندی به ضوابط و تعرفه ها از مواردی است که نمایشگاهداران باید  رعایت کنند.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار