معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: 78 زن در پست های مدیریتی این استان شامل مدیر کل، معاون و رئیس اداره مشغول فعالیت هستند و 64 هزار و 589 زن در پست های اداری و بخش عمومی استان اشتغال دارند.
کد خبر: ۵۷۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 03 March 2018

به گزارش تابناک : سید جواد حسینی روز شنبه در همایش بزرگداشت روز زن در سبزوار افزود: 33 درصد کارمندان دولت زن هستند که 9 درصد آنان در پست های مدیریتی مشغول فعالیت می باشند. 
وی اظهار کرد: در قلمرو واگذاری نقش های اجتماعی و اقتصادی به زنان، به اندازه توانمندی و مهارت آموزی بانوان، فرصت آفرینی برای آنان صورت نگرفته است.
وی گفت: به رغم بیشتر بودن تعداد جمعیت فعال زنان در جامعه نسبت به مردان، فقط 12درصد پست های اجتماعی، اقتصادی و اداری جامعه در دست بانوان است.
حسینی افزود: دولت تدبیر و امید با نگاه درست مدیریتی، حق طلبانه و شایسته سالارانه تصمیم گرفته است 30 درصد مشاغل کلیدی و مدیریتی را به زنان واگذار نماید. 
وی اظهار کرد: 500 کارآفرین زن در خراسان رضوی وجود دارد و حدود 190 سازمان مردم نهاد در این استان با مدیریت بانوان اداره می شود.
وی گفت: پست های مدیرتی زنان در چهار سال گذشته از یک هزار و 677 به 2 هزار و 170 افزایش یافته و هم اکنون 17 درصد احزاب جامعه را مدیران زن تشکیل می دهند و هفت حزب توانمند این استان با هزار عضو فعال سیاسی توسط زنان اداره می شود.
حسینی با اشاره به افزایش مشارکت بانوان افزود: هم اکنون 88 دهیار زن در خراسان رضوی فعالیت دارند که نسبت به دوره گذشته 60 درصد افزایش داشته و 200 عضو شوراهای شهر و روستا در این استان زن هستند که این تعداد 25 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: از مجموع 320 نشریه این استان نیز 25 نشریه با مدیریت زنان اداره می شود.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به جامعه قدرتمند اجتماعی، هنری، دینی، رسانه ای و فرهنگی باید از ظرفیت بانوان بهره برد گفت: خراسان رضوی یک هزار و 30 عضو هیات علمی، 46 هزار و 541 معلم، 124 هزار دانشجوی زن و 564 هزار دانش آموز دختر دارد.
حسینی افزود: برای افزایش مهارت زنان خراسان رضوی سال گذشته پنج هزار زن در طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری شرکت کردند و امسال نیز با رویکرد اقتصاد مقاومتی و مهارت پروری 336 هزار نفر ساعت آموزش توانمند سازی بانوان انجام شد. 
در این همایش از بانوان نمونه شهرستان سبزوار در عرصه های مختلف قدردانی شد.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار