معاون فرماندار مهريز با مغتنم خواندن ايام نوروز براي ترويج كتاب و كتابخواني در جامعه، خواستار برگزاری نمایشگاه‌هاي کتاب در ستاد مرکزی اسکان مسافران نوروزی و تبلیغ کتاب و كتابخوانب در اماکن پرتردد شهرستان شد.
کد خبر: ۵۷۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 07 March 2018

«محمد زارع» در ششمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اين شهرستان، ایجاد انگیزه و زمینه‌سازی برای تشویق مردم به کتابخوانی را از برنامه‌های مهم کتابخانه ها برشمرد و بيان كرد: اجرای طرح ملی کتابخانه‌گردی و آشنایی نزدیک مردم و مسئولان از فعالیت‌ها و برنامه‌های کتابخانه‌ها و اجرای برنامه‌های متنوع در اين راستا از عوامل ایجاد اشتیاق به مطالعه و دوستی با کتاب و کتابخانه‌هاست . 

وی ایام نوروز را فرصت مناسبی دانست که کتابخانه‌ها با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش و نیز مساعدت شهرداری در برگزاری نمایشگاه‌هاي کتاب در ستاد مرکزی اسکان مسافران نوروزی و توزیع بروشورهای معرفی کتاب و خدمات کتابخانه‌اي و تبلیغ کتاب در اماکن پرتردد  فعالیت داشته باشند . 

«سعید قریشی» ريیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز نيز به اجرای طرح ملی کتابخانه‌گردی  همزمان با روز هفدهم اسفند‌ماه سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی به میزبانی کتابخانه عمومی شهید مطهری مهريز خبر داد . 

وی اظهار كرد: به دنبال نشست آبان‌ماه شوراي فرهنگ عمومي كشور در خصوص نحوه هم‌افزايي دستگاه‌هاي فرهنگي در ترويج كتابخواني در جامعه و شناسایی كتابخانه‌ها به عنوان مهم‌ترين ركن ساختاري نهاد به مديران و متوليان فرهنگي كشور و عموم مردم، اداره کتابخانه‌های مهريز با هدف آشنایی مردم، مسئولان و فرهیختگان جامعه با کتابخانه‌ های عمومی و برنامه‌های متنوع  آن‌ها، طرح  ملی کتابخانه‌گردی را به میزبانی یکی از کتابخانه‌های عمومی شهر در روز پنجشنبه 17 اسفندماه برگزار مي‌كند.

وي با بيان اين كه طرح ملي از ساعت 8 تا 18 روز پنجشنبه در کتابخانه عمومی شهید مطهری مهريز با ميزباني از اهل کتاب و دانایی برگزار مي‌شود، از جمله برنامه‌های طرح ملی کتابخانه‌گردی به بازدید از کتابخانه و اطلاع از كليه فعاليت‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي ترويجي كتابخانه و عضویت رایگان کلیه بازدید‌کنندگان اشاره کرد . 

رييس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد اين اداره در رابطه با تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان با اعتبار 775 میلیون ریال پرداخت . 

در ادامه اين نشست هر يك اعضا به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه‌ی ارتقای مبحث کتابخوانی در سطح شهر و به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی و نیز طرح کتابخانه گردی پرداختند.

ایجاد نمایشگاه کتاب از نویسندگان مهریزی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد در ستاد مرکزی اسکان مسافران نوروزی، طرح توزیع کتاب‌های یک صفحه‌ای در پارک‌ها و اتوبوس‌های خط واحد توسط شهرداری، دیوار نویسی با موضوع کتاب توسط شهرداری، معرفی کتاب توسط دو نفر از دانش آموزان در جلسه آتی انجمن، تجلیل از دانش‌آموزان مسئول کتابخانه‌های مدارس با همکاری آموزش و پرورش‌، تهیه و نصب دوربین مداربسته جهت مجتمع فرهنگی مهريز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، معرفی مفاخر و مشاهیر شهرستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی، زمان بندی برنامه بازدید مسئولین و اعضای انجمن از کتابخانه شهید مطهری از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار