مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه الغدیر استان یزد راه انداختن شبکه ملی اطلاعات را بهترین و مهم‌ترین راهکار در بحث فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام دانست.
کد خبر: ۵۹۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 15 April 2018

سید جواد امامی با اشاره به جدی شدن بحث فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام، گفت: تکنولوژی سه رویکرد بنام تکنوفوبیا، دارد که وقتی تکنولوژی می‌آید تغییراتی ایجاد می‌کند پس ذاتاً نامناسب و نامطلوب است و باید با آن مقابله شود تا بیشتر به تهدیدات در تکنولوژی توجه کنند.

وی افزود: رویکرد مقابل آن تکنیک گرایی یا تکنیک دوستی است که در این نگاه به فرصت‌های تکنولوژی و به خوبی‌های آن باید توجه شود و آسیب‌های آن را نبیند و هر دو این نگاه تجربه‌شده و با مشکلاتی مواجه شده است و ما معتقد به رویکرد میانه هستیم و در مقابل تکنولوژی‌ها حکیمانه، محکم، مفید، مختصر و کاربردی برخورد کنیم که در این نگاه فرصت‌ها و تهدیدها دیده می‌شود.

مسئول بسیج رسانه استان یزد بابیان اینکه فضای مجازی و اینترنت برخلاف تصوری که وجود دارد با پیگیری شخص مقام معظم رهبری وارد ایران شده است، تصریح کرد: در سال 68 اطلاع فضای مجازی از طریق جواد لاریجانی به گوش مقام معظم رهبری می‌رسد و مقام معظم رهبری با وزارت پست و تلگراف در آن زمان مطرح می‌کنند و این وزارت مخالف این تکنولوژی به ایران هستند و آقای لاریجانی موافق هستند.

امامی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در آن زمان می‌فرمایند: در جلوی بنده مناظره‌ای ترتیب دهید تا ببینیم حرف کدام‌یک قوی‌تر است، مناظره می‌کنند و در سال 68 قبل از عمومی شدن اینترنت، نتیجه آن مناظره سه مصوبه می‌شود که این فضا، فضای مفید که باید روی آن سرمایه‌گذاری شود و برای جوانان جذاب و میدان را برای جوانان بازکنید و از همین حالا به فکر آلودگی‌های این صنعت باشید که متأسفانه نتیجه اول و دوم انجام‌شده و نتیجه سوم آن انجام‌نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تکنولوژی پرقدرتی واردشده؛ اما ابزار مهار آن پیدا نشده است، اظهار داشت: این‌گونه تکنولوژی حاکم بر تصمیمات می‌شود.

وی ماجرای فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام را بحث اقتصادی دانست و تصریح کرد: این فضای مجازی آسیب‌هایی همچون آسیب امنیتی و حریم خصوصی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی در پی دارد و با استفاده از فضای مجازی کلاه‌برداری مالی گسترده هر 15 دقیقه در ایران رخ می‌دهد.

مسئول بسیج رسانه استان یزد در خصوص آسیب‌های فضای مجازی ازنظر جسمی عنوان کرد: ازنظر جسمی فضای شبکه‌های اجتماعی و مجازی با ابزارهایی مانند موبایل، تبلت و لب تاپ مشکلاتی را برای فرد ایجاد می‌کند که مهم‌ترین آن امواج وای فای است که برای کودکان و بانوان باردار مضر است.

امامی یکی از بیماری‌های جسمی فضای مجازی را نوموفوبیا (بی موبایل هراسی) دانست و اذعان داشت: این بیماری یکی از بیماری‌هایی جسمی است و افرادی که موبایل آن‌ها خاموش و یا درجایی فراموش کرده باشند استرس شدید، وزوز گوش و خشکی چشم پیدا می‌کنند و ازنظر جسمی هم عوارضی دارد که باید به آن توجه شود.

این مقام مسئول فیلترینگ را یک مُسکِن و زمانی برای خریدن کار بنیادی برشمرد و ابراز داشت: فیلترینگ مخالفت با تکنولوژی محسوب نمی‌شود و مخالفت با یک محصول اینترنتی است که ایران تنها کشوری است که پیام‌رسان تلگرام در آن اول است و ارتباط زیادی هم با دنیا ندارد و بیش از 70 درصد رجوع ایرانیان به پیام‌رسان تلگرام است.

وی بابیان اینکه در این پیام‌رسان ارتباط دنیا در آن مطرح نیست و خودمان به خودمان مشغول هستیم، یادآور شد: از پنج هزار سایت اول دنیا بیش از چهار هزار و 800 سایت در رژیم صهیونیستی فیلتر است و فضا، فضای روانی و برای عده‌ای سود اقتصادی و سیاسی دارد و در این فضا پول به دست عده‌ای می‌رسد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان یزد راه انداختن شبکه ملی اطلاعات را بهترین و مهم‌ترین راهکار در این زمینه دانست و اظهار داشت: چنانچه این شبکه راه‌اندازی شود، اینترنت ارزان، سریع‌تر، قابل پاک شدن و امن می‌شود.

امامی در پایان خاطرنشان کرد: مردم تا می‌توانند از کالا و نرم‌افزار داخلی حمایت کنند، مردم سواد رسانه‌ای خود را بالا ببرند و با تکنولوژی روز آشنا باشند و مهم‌ترین جزء آن تولید محتوای بومی مفید داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار