بثینه شعبان: سوریه در واکنش به تجاوز اخیر هوایی سه جانبه آمریکا و فرانسه و انگلیس از روسیه، سامانه‌های دفاع هوایی جدید دریافت خواهد کرد.
کد خبر: ۵۹۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 19 April 2018
به گزارش تابناک : بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت: این کشور در آینده و در واکنش به تجاوز اخیر هوایی سه جانبه آمریکا و فرانسه و انگلیس به سوریه از روسیه، سامانه‌های دفاع هوایی جدید دریافت خواهد کرد.
بثینه شعبان گفت: دولت سوریه از کمیته حقیقت یاب وابسته به سازمان منع تسلیحات شیمیایی در دمشق استقبال کرده زیرا کشور سوریه به حرفهایش پایبند است.
خبرنگار المنار از شعبان پرسید آیا واکنش‌های احتمالی به تجاوز سه جانبه به سوریه، وجود دارد آیا پاسخ مستقیم یا غیر مستقیم به این تجاوز داده خواهد شد؟
شعبان به خبرنگار گفت: «معتقدم اگر شما واکنش‌ها به تجاوز سه جانبه را پیگیری کرده باشید این واکنش‌ها را در اعتراف آنان به شکستهایشان و اعتراف به دلاوری‌های پدافند‌های هوایی ما و اعتراف به اینکه نتوانسته اند اهدافشان را محقق کنند - و در آینده نیز نخواهند توانست محقق کنند- دیده اید.
احتمالات آینده نیز آن است که ما به تسلیحات پیشرفته و پدافند‌های هوایی پیشرفته روسی مجهز خواهیم شد و آنان فقط با منطق زور آشنا هستند به همین سبب واکنش‌ها آن است که ما قوی‌تر خواهیم شد و شکستشان در آینده اگر از این پس جرأت کنند به سوریه حمله کنند سنگین‌تر خواهد بود.»
خبرنگار پرسید پس از آنکه متجاوزان سه جانبه به مراکز علمی سوریه حمله کردند به کمیته حقیقت یاب چه نیازی وجود دارد؟ چرا کشور سوریه همچنان از این کمیته استقبال می‌کند و چه نیازی به آن است؟
شعبان گفت: «تعهدات بین المللی وجود دارد. با توجه به اینکه سوریه پیش از تجاوز اخیر به این کشور اعلام کرده بود از کمیته حقیقت یاب در شهر دوما استقبال می‌کند از این تعهد خود باز نمی‌گردد. اشتباه در اینجا نیست بلکه اشتباه در جنایتی است که مرتکب شدند و آنان به سوریه پیش از آنکه این کمیته به مأموریت‌های خود عمل کند و به نتایجی برسد حمله کردند.»
 
 
00:0000:41
 
 
 
 
 
 
منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار