معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از 13 هزار و 734 تعاونی ثبت شده در این استان 6 هزار و 958 تعاونی در بخشهای مختلف فعالیت دارند.
کد خبر: ۵۹۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 19 April 2018

به گزارش تابناک : عباس رکنی روز پنجشنبه با بیان اینکه 6 هزار و 776 تعاونی ثبت شده در این استان منحل و غیرفعال شده اند افزود: غیرفعال شدن تعاونی های مزبور اغلب به دلیل پایان مدت فعالیت تعاونی ها بوده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن عواملی از جمله عدم دریافت تسهیلات بانکی مورد درخواست، کمبود سرمایه در گردش، ضعف مدیریت، عدم مشارکت اعضا در سرمایه گذاری، کمبود تخصص مورد نیاز، زیان دهی تعاونی یا اختلاف اعضای آن باعث تعطیلی برخی تعاونی ها شده است.
وی گفت: براساس برنامه ششم توسعه، سهم تعاون در بخش اقتصاد کشور باید به 25 درصد افزایش یابد که در این زمینه اقداماتی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دست انجام است اما موانع موجود در مسیر فعالیت تعاونی ها نیز باید برداشته شود.
رکنی افزود: مشکلاتی مانند کاهش فرهنگ کار گروهی و تیمی بین مدیران و همچنین اعضای تعاونی ها و عدم شناخت کافی و مناسب مردم نسبت به کارکردهای بخش تعاون از موانع گسترش تعاونی ها در این استان است.
وی اظهار کرد: همچنین عدم تخصیص اعتبارات بانکی با نرخ بهره و دوران بازپرداخت مناسب برای تعاونی ها در شهرهای بیش از 10 هزار نفر جمعیت، ضعف عملکرد برخی تعاونی ها از جمله تعاونی های مسکن مهر و اعتبار از دیگر مشکلات در مسیر گسترش فعالیت تعاونی ها در استان است. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار