فرمانده ارتش با بیان اینکه قضاوت‌های ناصحیح درباره سپاه، تازگی ندارد تصریح کرد: از روز نخست ایجاد سپاه، شاهد سخنان خصمانه درباره آن بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود.
کد خبر: ۵۹۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 21 April 2018

به گزارش تابناک : امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در همایش تجلیل از مدافعان حرم که به مناسبت میلاد امام خسین (ع) و روز پاسدار در سازمان بسیج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از توفیقات و افتخارات این سرباز این است که سالهاست که خداوند توفیق داده که عضویت بسیج را دارم و هر سال که به شهرستان می‌روم پایگاه محله، وظایف بنده را طلب می‌کند و بابت آن توضیح می‌دهم.

وی ادامه داد: خواست قلبی بنده این است و چندین بار هم قبل از اینکه فرمانده ارتش بشوم گفتم اگر از خودم بپرسید که دوست داری چه مسئولیتی داشته باشی، می‌گویم دوست دارم جانشین فرمانده بسیج باشم.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه خودم را در حد نفر اول بسیج نمی‌دانستم و همیشه دوست داشتم جانشین بسیج باشم اظهار داشت: همیشه گفته‌ام اگر لباس ارتش را کنار بگذارم می‌روم و در پایگاه بسیج محله خود خدمت می‌کنم.

وی، حضور خود در مراسم گرامیداشت روز پاسدار را حضوری نمادین دانست و اظهار داشت: این حضور، علاوه بر اینکه برای هم افزایی مدنظر مقام معظّم رهبری است که بیش از بیش قوت گرفته است یک علّت دیگر نیز دارد و آن اینکه این حضور، تودهنی به دشمنان سپاه و بسیج است که گاهی در ذهن‌شان یک جدایی‌هایی خلجان می‌کند و فکر می‌کنند می‌تواند خللی را بین دژ مستحکم انقلاب که سپاه و ارتش و سایر نیروهاست وارد کنند.

وی ادامه داد: این حضور، حضوری نمادین برای پاسخگویی به این حرکات است و همچنین پاسخ به کسانی که با حرف خود، مسیر دشمنان را پی می‌گیرند.

فرمانده ارتش با بیان اینکه قضاوت‌های ناصحیح درباره سپاه، تازگی ندارد تصریح کرد: از روز نخست ایجاد سپاه، شاهد سخنان خصمانه درباره آن بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود.

سرلشکر موسوی ادامه داد: دشمن باید دشمنی کند و از او انتظار دیگری نمی‌رود. از روز اول انقلاب، همواره خط مقدم مبارزه با دشمنان انقلاب، سپاه بوده و معلوم است که باید علیه آن موضع بگیرند.

وی افزود: از روز نخست، هرجا که کار گره خورده است، بسیج قد علم کرده و آن گره را باز کرده است و طبیعی است که دشمنان علیه آن موضع بگیرند.

وی با بیان اینکه قضاوت اشتباه دیگر این است که سپاه را با ارتش‌های معمول دنیا مقایسه می‌کنند، تصریح کرد: سپاه، یک ارتش دیگر نیست، بلکه همانطور که از نام آن بر می‌آید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و وظیفه پاسداری از انقلاب را دارد.

وی به تأسیس سپاه توسط امام اشاره کرد و آن را مصداق شجره طیبه‌ای دانست که هر روز میوه‌های خود را نشان می‌دهد.

فرمانده ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز نوع تهدیدات متفاوت و چندجانبه شده است تصریح کرد: سپاه بنا به وظیفه‌اش باید در مقابل تهدیدات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... ایستادگی کند. اینکه کسی بگوید سپاه چرا وارد این عرصه‌هایی می‌شود، یا متوجه نمی‌شود یا نمی‌خواهد متوجه شود.

وی ادامه داد: امروزه تهدیدات، مرز نمی‌شناسد و درست نیست در منزل خود بنشینیم تا دشمن وارد مرزهای ما بشود و به مقابله با آن برخیزیم.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: وقتی سران استکبار، برای رژیم صهیونسیتی حریم ادامه حیات ایجاد می‌کنند نباید اجازه دهیم یک روز به حیات این رژیم نحس و نامشروع، افزوده شود.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه سقف ۲۵ سال برای نابودی رژیم صهیونسیتی قطعی است، تصریح کرد: اما این به آن معنا نیست که سپاه پاسداران از مرزها خارج نشود و به سوی دشمن حمله نکند.

وی تصریح کرد: ارتش دست از دست سپاه بیرون نخواهد آورد تا نظام استکباری فرو ریزد و رژیم صهیونسیتی از بین رود.

منبع: فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار