با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری :
با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ؛کارگاه آموزشی تسهیلگری تشکلهای غیر دولتی استان برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 25 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در کارگاه آموزشی تسهیلگری تشکلهای غیر دولتی استان که صبح امروز با حضور جمعی از نمایندگان سمنهای حوزه کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی که در سالن جلسات اداره کار ، رفاه و تعاون استان قزوین برگزار شد گفت : سمنها به عنوان حلقه واسطه میان دولت و مردم می‌توانند در کاهش آسیبهای اجتماعی نقش بی بدیل و مهمی ایفا کنند . 


مریم بیدخام با تاکید بر اینکه  افزایش مشارکت سمنها در فعالیتهای اجتماعی کاهش معضلات اجتماعی را به همراه دارد ،افزود: دولت به تنهایی قادر به مقابله آسیبهای اجتماعی نبوده و رفع این مسئله نیازمند همکاری گسترده مردم در تمامی سطوح را می طلبد .


وی پیشگیری،کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی منجر به تقویت سرمایه اجتماعی را یکی از کارکردهای اساسی سازمانهای مردم نهاد برشمرد و افزود : سمن ها می توانند  نقش خود را در این زمینه به درستی ایفا کرده که البته لزوم حمایت دولت و برنامه ریزی جهت تقویت سمن ها و ارتقاء سطح کیفی و کمیّ  آن ضروری است.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه خیرخواهانه و داوطلبانه بودن از جمله مشخصات بارز سازمان‌های مردم نهاد است اظهار کرد : بر اساس موضوعات عنوان شده می توان گفت سمن ها، بازوان اجرایی  دولت در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه بوده که می توانند نقش موثری را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ سازی آن ایفا نمایند .


بیدخام همچنین به نقش موثر سمن ها در کاهش آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این راستا  همکاری و تعامل میان سمن ها و دستگاههای دولتی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ، توانمند سازی ، به روز بودن و تخصص گرایی آنها ضروری است .
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یادآور شد دوره های آموزشی سازمانهای مردم نهاد به منظور توانمندسازی و اثر بخشی بیشتر برای گروههای مختلف و بصورت تخصصی ادامه خواهد داشت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار