معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد،با بیان این‌که شهر یزد، بی‌­آب و تشنه است،‌گفت: یزد امروز تشنه‌تر و بی‌آب‌تر از روزهای دیگر است.
کد خبر: ۵۹۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 28 April 2018

«محسن صادقیان» در جلسه شهرداران و شورای اسلامی شهرهای یزد با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: پیشینیان ما در شهر یزد با سادگی و با خاک و آب نداشته، ساخته اند و ما وارث گنج گرانبهایی هستیم که باید آن را حفظ کنیم .

وی افزود: نزدیک 35 درصد از آب شُرب مردم استان یزد از طریق چاه و برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی تامین می‌شود و مابقی آب آشامیدنی از طریق انتقال صورت می گیرد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد،‌ گفت: سفره‌های آب زیرزمینی یزد دارای آب باکیفیت نیست و شوری و سختی آن بالاست که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و ما برای نجات جان مردم ناگزیر به انتقال آب هستیم .

وی تصریح کرد: در کنار آن مدیریت مصرف آب به ویژه در بخش شُرب و خانگی را هدف اصلی خود قرار داده ایم و با جلسات هفتگی و برنامه ریزی جهت مصرف بهینه به دنبال کاهش مصرف هستیم .

صادقیان ادامه داد: این مهم با استفاده از وسایل کاهنده مصرف در منازل و تلاش در بازچرخانی آب‌های مصرفی بخصوص در مجتمع‌ها و همچنین جداسازی آب شُرب و غیرشُرب امکان پذیر است ولی دولت نیازمند همراهی و مشارکت مردم است که شوراهای اسلامی شهرها می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند .

وی در پایان سخنان خود خواستار تبادل تجارب کلان شهرها و به ویژه شهر مقدس مشهد در زمینه مدیریت مصرف آب و همچنین بازآفرینی و بهسازی بافت فرسوده شد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار