معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: 80 درصد زیرساختهای مسکن مهر این استان در بخش فاضلاب و 77 درصد در بخش آب تکمیل شده است.
کد خبر: ۶۰۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 05 May 2018

به گزارش تابناک : منصور آذرین فر روز شنبه افزود : آمار مسکن مهر پیش بینی شده در حوزه عملیاتی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی 100 هزار واحد است که زیرساختهای آب و فاضلاب همه این واحدها تا پایان امسال تکمیل می شود.
وی همچنین گفت: پارسال تنها 25 درصد اعتبارات مصوب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اختصاص یافت ولی با پیگیریهای صورت گرفته، برابر بودجه مصوب سالانه پروژه های عمرانی به ویژه در بخش آب اجرا شدند و این امر منجر به گذر موفقیت آمیز 30 شهر بحرانی از تابستان 1396 شد .
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: این شرکت در مجموع دارای10 طرح پیوست قانون بودجه شامل آبرسانی به شهرهای تربت حیدریه و طرقبه شاندیز و ایجاد و تکمیل تاسیسات فاضلاب شهرهای سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام ، تایباد، طرقبه ، قوچان و گناباد است که اعتبار مصوب ملی استانی سال 1395 آنها 310میلیارد ریال و برای سال 1396 حدود 200میلیارد ریال بود.
وی ادامه داد: امسال نیز 100 میلیارد ریال برای این طرحها پیش بینی شده است. این میزان نسبت به پارسال حدود 50 درصد کاهش دارد. 
آذرین فر گفت: پیشرفت طرح آبرسانی به تربت حیدریه 80 درصد و طرقبه شاندیز 40 درصد است و تاکنون 280میلیارد ریال برای طرح آبرسانی تربت حیدریه و افزون بر 100 میلیارد ریال برای طرح آبرسانی طرقبه شاندیز هزینه شده است.
وی افزود: اعتبار مورد نیاز تکمیل طرح آبرسانی به تربت حیدریه 160میلیارد ریال و طرقبه شاندیز 200میلیارد ریال است. 
48 درصد آب مورد نیاز خراسان رضوی از چاهها، 47 درصد از سدها، سه درصد از قناتها و دو درصد از چشمه ها تامین می شود. 
یک میلیون و 800 هزار نفر در قالب 700 هزار مشترک آب در 73 شهرستان خراسان رضوی(به جز مشهد) زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب این استان قرار دارند. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار