مدير تعاون روستايي استان يزد با اشاره به رشد 12 درصدي عضويت بهره‌برداران بخش كشاورزي اين استان در نظام‌هاي صنفي كارهاي كشاورزي استان در سال گذشته، گفت: با اين وجود استقبال بهره‌برداران يزدي اندك و در حود د 17 درصد مجموع آنهاست.
کد خبر: ۶۰۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 20 May 2018

«علي جهازي» ضمن اعلام اين خبر، اظهار كرد: در حال حاضر تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی در استان يزد بيش از 78 هزار نفر هستند که از این تعداد تنها 13 هزار و 308 نفر عضو نظام صنفی هستند.

به گفته وي، متاسفانه علي‌رغم تلاش‌هاي اعضاي هيات رئيسه نظام‌هاي صنفي كارهاي كشاورزي در مركز استان و شهرستان‌هاي تابعه تحت نظارت سازمان تعاون روستايي استان و رشد مثبت عضو‌گيري اين تشكل‌هاي صنفي در سه سال اخير تنها 17 درصد از بهره‌برداران بخش كشاورزي استان عضو نظام صنفي هستند.

جهازي در ادامه به نقش مهم و اساسی نظام صنفی در مدیریت، ساماندهی، نظم بخشی کارهای کشاورزی و حمایت از حقوق افراد شاغل در بخش کشاورزی و سياست دولت در كاهش تصدي‌گري‌ها، در زمینه تلاش جهت نظام‌مند كردن نظام صنفی در بخش کشاورزی و نقش تشکل‌های نظام صنفی به عنوان بازوی توانمند دولت، اشاره كرد.

وي با بيان اين كه تقویت و توسعه تشكل‌های مردمی و غیردولتی در بخش کشاورزی و ارتقای ظرفیت و توانمندسازی آنها از جمله سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار كرد: در اين راستا بهره‌برداران بخش کشاورزی با یك تشكیلات صنفی قوی و توانمند می‌توانند با تکیه بر توانایی تولیدی و فنی، مهارت‌ها و ‌ایده‌های کارساز و اثربخش خود ضمن تعامل مناسب با دولت، نسبت به تامین و پیگیری منافع و حقوق افراد شاغل در بخش کشاورزی اقدام كنند.

وي خاطرنشان كرد: البته در راستای حمایت و توانمندسازی نظام صنفی كشاورزی در اجرای وظایف و ماموریت های محوله باید تلاش شود تا ضمن بهره‌گیری از امكانات لازم برای تقویت فنی و علمی این نظام‌ها، زمینه حضور فعال و موثر آنها در مجامع، شوراها، جلسات و كارگروه های تخصصی مرتبط به بخش كشاورزی فراهم شود.

مدير تعاون روستايي استان در پايان متذكر شد: مهم‌ترین اولویت های برنامه‌ای نظام صنفی کشاورزی در سال‌های اخیر، تلاش در جهت تولیدی پایدار و متناسب با شرایط اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی كشور با افزایش توانمندی‌های نیروی انسانی شاغل در بخش كشاورزی و منابع طبیعی، پیگیری برای بهبود،گسترش و برقراری خدمات حمایتی كشاورزان عضو نظام صنفی كشاورزی نظیر بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، بیمه عمر، بیمه محصولات و برقراری معافیت های مالیاتی بوده است.

لازم به ذكر است؛‌ در حال حاضر نظام صنفی کارهای کشاورزی استان یزد در 10 شهرستان استان با 11 تشكل نظام صنفي مجموعاً دارای تعداد 13 هزار و 308 نفر عضو از بهره‌برداران بخش كشاورزي استان است که بيشترين تعداد بهره‌بردار عضو نظام صنفي مربوط به شهرستان خاتم با سه هزار و 37 نفر و كمترين تعداد عضو مربوط به شهرستان تفت با 583 نفر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار