مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: میانگین سنی زائران اعزامی امسال استان به زیارت بیت الله الحرام افزایش یافته و به 56 سال رسیده است.
کد خبر: ۶۲۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ 21 June 2018

به گزارش تابناک : جواد شاد، پنجشنبه بدون اشاره به میانگین سنی زائران در سال گذشته، اظهار کرد: این میانگین سن زائران امسال نسبت به سال گذشته تا حدودی بیشتر شده است. 
وی با اشاره به اعزام 10 هزار و 915 زائر در قالب 79 کاروان از این استان در سال جاری ، گفت: از این تعداد 42 کاروان از مشهد و 37 کاروان از دیگر شهرستان های استان راهی این سفر معنوی هستند. 
وی با بیان اینکه خراسان رضوی امسال رتبه نخست کشور از نظر شمار زائران اعزامی به سفر زیارتی حج را دارد، افزود: این استان با 13.7 درصد حجگزاران کشور دارنده رتبه اول، استان تهران با 12.7 و اصفهان با 7 درصد رتبه های دوم و سوم را در این زمینه دارند. 
وی با اشاره به اینکه کاروان زائران حج استان از 28 تیرماه تا 24 مرداد از سراسر کشور و از جمله ایستگاه پروازی شهید هاشمی نژاد مشهد به شهرهای مدینه منوره و جده سفر می کنند، افزود: از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد کاروانهای استان طی 40 پرواز در این دوره اعزام می شوند. 
مدیر حج و زیارت خراسان رضوی با بیان اینکه کاروانهای مدینه قبل از 28 تیر تا 7 مرداد ماه اعزام می شوند، افزود: کاروان های مدینه بعد نیز از 11 تا 19 مردادماه به جده اعزام می شوند. 
وی با اشاره به اعزام 37 پزشک با کاروان های زائران استان به سرزمین وحی، افزود: با کاروانهای زائران خراسان رضوی 300 خدمه و 130 نفر عوامل آشپزخانه از استان نیز اعزام می شوند. 
استان خراسان رضوی دارای حدود 6.4 میلیون نفر جمعیت است. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار