کد خبر: ۶۲۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 03 July 2018

۱۲ تیرماه که به نام روز افشای حقوق بشر آمریکایی نام گرفته، آئینه تمام نمایی از استاندارد دو گانه کشوری است که همواره پشت نقاب دفاع از حقوق بشر، از ناقضان جدی آن بوده است. بد عهدی ها و پیمان شکنی های دولتمردان آمریکا بر ملت ایران پوشیده نیست. اقدامات اخیر آن در خروج یکجانبه از برجام، خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل و اقدامات خودسرانه ای چون انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس و نادیده گرفتن حق تعیین سرنوشت خلق ستمدیده فلسطین، حمایت از دولت کودک کش اسرائیل، سکوت در برابر فجایع انسانی در یمن و میانمار، جاسوسی، مداخله در امور داخلی کشورها، تخریب محیط زیست و نیز سیاست اخیر دولت ترامپ و نقض سیستماتیک حقوق زندانیان و رنگین پوست ها به ویژه مهاجران و جنگ افروزی در خاورمیانه نمونه هایی از نقض فاحش حقوق بشر توسط دولتی است که داعیه تحقق حقوق بشر در سراسر جهان را دارد؛ این در حالی است که دولت آمریکا در قبال اقدامات مشروع دولت ها یا نهضت های آزادی بخش، سیاست های دوگانه ای در پیش گرفته است. اما برای ملت ایران هفته افشای حقوق بشر آمریکایی، یادآور خاطره تلخ از دست دادن ۲۹۰ نفر از هموطنان در سرنگونی هواپیمای ایرباس توسط ناو وینسنس در خلیج فارس است.
اختصاص هفته ای جهت بازخوانی پرونده حقوق بشری آمریکا در موارد نقض حقوق بشر در داخل و خارج این کشور جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری، پیگیری دستگاه دیپلماسی و نیز مشارکت همه جانبه جامعه مدنی کشور را می طلبد. هتک کرامت انسانی و نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا در پشت نقاب حقوق بشرخواهی از دیدگاه مردم آزاده و فکور ایران و نیز قشر حق محور وکلای دادگستری به عنوان اعضای قدیمی ترین نهاد مدنی هرگز پذیرفتنی نیست.
قاطبه وکلای دادگستری ضمن احترام به مبانی حقوق بشر و دفاع از آن با رفتار و خوانش آمریکایی حقوق بشر اعلام مخالفت و آن را محکوم می نمایند.

کانون وکلای دادگستری استان یزد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار