مسئول انجمن فیریوتراپی ایران در شعبه یزد:
مسئول انجمن فیزیوتراپی ایران در شعبه یزد، راه اندازی مقطع دکترای فیزیوتراپی در یزد را یک ضرورت دانست.
کد خبر: ۶۳۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 29 July 2018

به گزارش «تابناک یزد»، محمدعلی دهقانی در آیین گرامیداشت روز فیزیوتراپی با اشاره به اینکه فیزیوتراپها با آموخته های دوره کارشناسی نمی‌توانند پاسخگوی تمامی نیازهای درمانی در زمینه های تخصصی باشند، گفت: یکی از مطالبات اصلی جامعه فیزیوتراپی، ایجاد و توسعه دوره دکترای حرفه ای (DPT) در این رشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح پایلوت پذیرش دکترای حرفه ای فیزیوترایی در شش دانشکده توانبخشی کشور تصریح کرد: در صورت موفقیت این طرح در دیگر دانشکده ها نیز اجرا می شود.

دهقانی با اشاره به انجام مقدمات ورود دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به دکترای حرفه‌ ای فیزیوتراپی در وزارت بهداشت افزود: پذیرش دانشجو در این مقطع از مهرماه سال جاری آغاز می شود.

وی با بیان اینکه فیزیوتراپی جزو ۱۵ رشته پر درآمد نظام سلامت است، بیان کرد: متاسفانه این رشته در ایران جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

دهقانی گفت: به منظور ارتقاء سطح علمی فیزیوتراپیست ها هر ماه یک کارگاه، همایش و کنفرانس علمی از سوی انجمن در یزد برگزار می شود.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی شهرستان یزد هم در این آیین گفت: ارتقاء سطح مقطع پایه رشته فیزیوتراپی به دکترای حرفه ای ضروری است.

محسن صباغی نژاد خواستار توجه ویژه وزرات بهداشت به این مسئله شد و ادامه داد: در این زمینه قول مساعد داده شده و امیدواریم شاهد تحقق جذب دانشجو در مقطع دکترای فیزیوتراپی در آینده نزدیک باشیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی تفت گفت: برخلاف اینکه در گذشته مشکلات اسکلتی در سنین پایین در کشور نداشتیم اما به دلیل شیوع زندگی ماشینی و بازی های رایانه ای و در نتیجه بی تحرکی افراد این مشکلات در کودکان و نوجوانان بروز کرده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار