مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر ۲۰ شهرستان خراسان‌رضوی از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۶۴۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 10 August 2018

به گزارش تابناک : حمیدرضا پوریوسف ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: بهزیستی خراسان رضوی در حال خدمت به اقشار جامعه است، بهزیستی کشور در سال 59 تاسیس و در این مسیر شهید فیاض بخش مجاهدت‌های زیادی داشت.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر با توجه به عنایات خاص نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نسبت به این نهاد، در حال ارائه خدمات ارزنده‌ای است؛ یکی از اهداف کلی بهزیستی بهبود شرایط زندگی آحاد مردم است که ناظر بر به زیستن است.

پوریوسف بیان کرد: خانواده در کلام بزرگان دین بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی محسوب می‌شود که باید کارکرد قابل قبولی داشته باشد؛ اگر موفقیتی برای فرد و جامعه ایجاد می‌شود ناشی از عملکرد خانواده است و اگر آسیبی نیز ایجاد می‌شود از همین ناحیه است.

وی خاطرنشان کرد: در 20 شهرستان ما در استان خراسان رضوی اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شده است و هزاران مورد در ماه به دوستان ما ارجاع می‌شود تا بنیان خانواده مستحکم شود. مسئله دیگر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است زیرا این آسیب‌ها خانواده را با مشکلات متعددی روبرو می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: در زمینه پیشگیری از معلولیت باید خانواده‌ها وارد شوند و زوجین باید در زمینه غربالگری و مشاوره ژنتیک اقداماتی را صورت دهند. غربالگری به معنای این است که زوجین باید از نظر احتمال بروز معلولیت مورد ارزیابی قرار گیرند.

پوریوسف با اشاره به اینکه مشاوره رایگان در زمینه غربالگری به خانواده‌های کم توان ارائه می‌شود اظهار داشت: در زمینه آزمایشات ژنتیک برای افراد بی بضاعت این مورد به صورت رایگان و یا با تخفیف زیاد صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: زوجین بسیار زیادی داریم که در چندین روز و هفته بعد از ازدواج به طلاق منجر شده‌اند و باید در این زمینه و در حوزه مشاوره راهکارهای مناسبی صورت بگیرد.

پوریوسف تصریح کرد: با توجه به وضعیت شهرنشینی فعلی زوجین نیاز دارند خدمات تخصصی مشاوره را دریافت کنند. گاهی نیز کودکی متولد می‌شود و به ظاهر سالم است اما خیلی از معلولیت‌ها بعدها مشخص می‌شود و باید در این زمینه نیز پیشگیری و اقدامات لازم را صورت دهیم.

وی بیان کرد: برخی از خدمات تخصصی ما برای خانواده‌های کم بضاعت در این زمینه و برای مثال در زمینه پیشگیری از تنبلی چشم به صورت رایگان ارائه می‌شود. در استان 1400 مهد کودک تحت نظر بهزیستی استان خراسان رضوی داریم که 28 هزار نفر از این کودکان در حاشیه شهر مشهد هستند و با یک وعده غذای گرم ارائه شده توانستیم از سوء تغذیه جلوگیری کنیم.

پوریوسف بیان کرد: همکاران ما در دورترین نقاط استان و مشهد حضور دارند و زمینه استفاده خدمات را فراهم می‌کنند. شیرخوارگاه حضرت علی اصغر در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را نگهداری می‌کنند و سال گذشته 317 کودک را به زوجین خیر تحویل داده‌ایم. زوجینی داریم که سرپرستی کودک معلول ما را برعهده می‌گیرند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار