رئیس نظام پزشکی مشهد مقدس از حل و فصل مشکلات مربوط به جمع آوری زباله‌های عفونی و بیمارستانی در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 15 August 2018

به گزارش تابناک : علی بیرجندی‌نژاد اظهار داشت: همایش چالش‌های سلامت با رویکرد شناسایی چالش‌ها و اصلاح شیوه‌های غلط در حوزه پزشکی در روز 25 مرداد ماه 97 در سالن همایش‌های سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش که با حضور مسئولان سازمان نظام پزشکی و پزشکان و فعالان سلامت برگزار می‌شود ضمن انتقال تازه‌ترین شیوه‌های درمانی روز دنیا، راهکارهای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه نظارت لازم بر کار پزشکان به‌صورت مستمر صورت می‌پذیرد و در همین رابطه کمیسیون اخلاق پزشکی در سازمان نظام پزشکی مشهد تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در شهر مشهد 2500 مطب پزشک داریم و بیمار در زمانی اندک از سوی پزشک ویزیت می‌شود و سکوهای متعدد ارائه خدمت را مهیا کرده‌ایم و متوسط زمان ویزیت بیمار در مطب پزشک عمومی 15 دقیقه و در مطب پزشک متخصص 20 دقیقه است.

بیرجندی‌نژاد با بیان اینکه پزشکان در تخصیص نوع بیماری بیماران تست‌ها، معاینات و آزمایش‌های فیزیکی دارند و این کار در چند مرحله انجام می‌شود تا آن بیماری به‌صورت صحیح و دقیق تشخیص داده شود، تصریح کرد: در سازمان نظام پزشکی مشهد دوره‌های بازآموزی و آشنایی پزشکان با دانش‌های روز حوزه تخصصی‌شان به‌صورت مستمر برگزار می‌شود تا پزشکان متخصص و جراح در لحظه با جدیدترین شیوه‌های تشخیصی و درمانی آشنا شوند تا دقیق‌ترین تشخیص را با کمترین خطای ممکن و حتی بدون خطا داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اگر خطایی آشکار و غیرقابل جبران از سوی پزشک صورت پذیرد برخورد لازم با آن پزشک خاطی صورت می‌پذیرد و پزشک متخلف تنبیه خواهد شد و مواردی اندک هم بوده از طریق شکایات مردمی رسیدگی شده است.

بیرجندی نژاد با اشاره به اینکه سیستم تفکیک و جمع‌آوری هوشمند و مکانیزه زباله‌های عفونی در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مطب پزشکان فعال شده است، تاکید کرد: پسماندها و زباله‌های بیمارستانی و مطب‌های پزشکی در مشهد به شکل هوشمند و مکانیزه تفکیک و جمع‌آوری می‌شود و مشکل زباله‌های عفونی و بیمارستانی که در گذشته آزاردهنده بود برطرف شده و تمامی مراکزی که زباله عفونی دارند با شرکت‌های فعال در این حوزه عقد قرارداد را داشته‌اند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: یکی از سنت‌های شایسته‌ای که در حوزه پزشکی اجرا می‌شود در بخش اهدای عضو بوده و در مواردی شاهد بودیم که اعضای بدن فرد به اهداکننده به 10 بیمار نیازمند اهدا شده است و باید این کار حسنه را بیش از پیش ترویج دهیم.

وی افزود: مطالبات پزشکان از بیمه‌ها بین 12 تا 18 ماه بوده است، اما این موضوع موجب عدم خدمت‌رسانی شایسته به بیماران نشده است و عملکرد 99 درصد پزشکان قابل قبول و شایسته تقدیر بوده است.

بیرجندی‌نژاد در رابطه با نظارت این مجموعه از مراکز طب سنتی، گفت: برخی از اطبا و مجموعه‌های درمانی در حوزه طب سنتی فعال هستند که کارشان را براساس چهارچوب و مقررات پزشکی و اسلامی انجام می‌دهند، اما در سوی مقابل هستند کسانی که در این حوزه سوءاستفاده‌هایی را دارند که با همکاری مردم با این گروه به جد برخورد می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار