نماینده مردم تایباد در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، از اخذ مجوزهای لازم برای تبدیل منطقه ویژه دوغارون به منطقه آزاد در تایباد خبر داد.
کد خبر: ۶۴۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 01 September 2018
به گزارش تابناک رضوی؛ جلیل رحیمی جهان آبادی،در سفر به تایباد اظهار کرد: اقدامات اولیه در این زمینه انجام شده و مجوزهای لازم جهت ارائه این طرح به مجلس اخذ گردیده و  امید است به زودی شاهد توسعه اقتصادی در شهرستان مرزی تایباد باشیم.
 
وی به نوسانات ارز در کشور اشاره کرد و افزود: این نوسانات در روند صادرات تاثیر بسیاری دارد و باعث کاهش در این زمینه می‌گردد.
 
رحیمی جهان آبادی با اشاره به دو مشکل اساسی در مرز دوغارون، اظهار کرد: ضعف شدید در زیرساخت‌ها شامل سالن‌های مسافربری، تخلیه بار و تجاری و همچنین راکد ماندن پروژه دوبانده شدن محور مشهد-دوغارون، از مشکلاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
 
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، گفت: افزایش صادرات از این معبر با توجه به نیاز کشور افغانستان با حدود 30 میلیون نفر جمعیت بستری برای رشد در حوزه اقتصاد و اشتغال برای کشور به ویژه این خطه مرزی است.
 
وی نابسامانی در این مرز را مهم دانست و بیان کرد: هرج و مرج حاکم در مرز دوغارون به کاهش روند صادرات کمک شایانی کرده است که با تصویب لایحه منطقه آزاد این نابسامانی مرتفع خواهد شد.
 
رحیمی جهان آبادی اضافه کرد: پتانسیل مهم در تایباد، مرز دوغارون است و باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که از این بستر به نفع مردم استفاده شود چرا که این مرز یک ظرفیت بزرگ اقتصادی در کشور به‌شمار می‌رود.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گمرک دوغارون در شهرستان تایباد  با بیش از صد سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین گمرکات ایران به شمار می‌رود و در زمینه‌های صادرات، واردات، ترانزیت و مسافری فعال است. گمرک مقابل دوغارون در افغانستان گمرک اسلام قلعه است که در ولایت هرات قرار دارد. امنیت در کشور ایران و نیاز کشور مقابل باعث رونق کسب و کار در این منطقه می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار