همزمان با هفته تعاون ( 10الی 16 شهریور) 37 طرح با سرمایه اولیه 845 میلیارد ریال و با ایجاد 590 فرصت شغلی در حوزه های تولیدی ، توزیعی، خدماتی، کشاورزی و تامین نیاز مصرف در استان یزد به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۶۵۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 04 September 2018

این طرحها در مراسم بهره برداری همزمان از 425 طرح تعاونی کشور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور سرپرست وزارتخانه بهره برداری شد.
در گزارش ارسالی به نقل از انوشیروان محسنی بندپی نوشته شد: این طرح ها در بخش های مسکن، گردشگری، هتلداری، صنایع دستی، مجتمع های دامداری، فرش و ... با اشتغالزایی بیش از 15 هزار نفر افتتاح شد.
وی افزود: بایستی به تدابیر مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و تاکید رئیس جمهوری در ارتباط با اشتغال مولد و پایدار توجه شود.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم با تحریم های ظالمانه که استکبار علیه کشور و مردم ما تحمیل کرد، مقابله کنیم یکی از راه های برون رفت از این مساله ، حضور مردم در اقتصاد است که مهمترین آن هم رونق و ترویج بخش تعاون است.
محسنی بندپی به سیاستگذاری های معاونت امور تعاون وزاتخانه اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت هایی که در استانها وجود دارد با ایجاد زنجیره تکمیلی می توان بخش تعاون را توسعه داد.
وی با اشاره به نقش تعاون در رونق اقتصادی ادامه داد: تعاون، بخشی است که از انباشت ثروت جلوگیری می کند و در توزیع عادلانه ثروت به آحاد جامعه نقش موثری دارد و با سرمایه اندک می توان اشتغال بیشتر فراهم کرد و عمران و آبادانی را شاهد باشیم .
همچنین معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت : هم اکنون حدود 15 درصد جمعیت کشور در قالب تعاونی های مصرف، اعتبار ، مسکن ، تعاوتی های خدماتی، درمانی، آموزشی ، تعاونی های دانش بنیان و یا در قالب تعاونی های تولیدی، خدماتی ، صنعتی ، کشاورزی عضویت دارند و همه مخاطب ما هستند.
سید حمید کلانتری به ویژگی جامعه از نظر اقتصادی اشاره کرد و افزود : ویژگی جامعه تعاونی از نظر اقتصادی این است، این بخش در روستاها، مناطق دوردست و کشاورزی حضور پررنگی دارد.
وی ادامه داد: به طور مثال در بخش کشاورزی 50 تا 60 درصد تولید یا 90 تا 95 درصد صید و صیادی از طریق تعاونی ها انجام می شود.
وی تصریح کرد: بررسی های نشان می دهد تاب آوری تعاونی ها بیشتر از بنگاهها و بخش خصوصی است، باید تلاش کنیم فعالیت تعاونی ها بیش از پیش گسترش یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار