یک نظرسنجی نشان داد، محبوبیت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در ماه سپتامبر و بعد از چالش‌های اخیری که برای دولتش به وجود آمده مجددا کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۵۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 23 September 2018

به گزارش تابناک : اخیرا دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با کناره‌گیری برخی وزرای بلندپایه از این دولت و همچنین یک رسوایی مربوط به یکی از محافظان وی مواجه شد.

یک نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه Ifop که امروز یکشنبه نتایجش منتشر شد نشان داد، تنها ۲۹ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی انجام شده در ماه سپتامبر گفته‌اند که از عملکرد ماکرون رضایت دارند در حالی که ماه گذشته این میزان ۳۴ درصد و دو ماه پیش نیز ۳۹ درصد بود.

محبوبیت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در اکثر نظرسنجی‌ها پایین نشان داده شده است. ماکرون که سابقا یک بانکدار سرمایه‌گذار بوده در سال ۲۰۱۷ با ۶۶.۱ درصد آرا و با دستور کار رفرمیستی برای مدرنیزه کردن فرانسه به عنوان دومین قدرت بزرگ منطقه یورو به ریاست جمهوری رسید.

با این حال بسیاری از رای دهندگان هم اکنون او را متهم کرده‌اند به این که سیاست‌هایش را عمدتا به نفع شرکتها و ثروتمندان تنظیم می‌کند.

چند روز پیش رئیس جمهور فرانسه به خاطر یک صحبت مورد انتقاد گسترده قرار گرفت چرا که به یک مرد بیکار گفت که اگر تلاش کرده بود می‌توانست خیلی راحت کار پیدا کند!

اوایل ماه جاری میلادی نیز دولت او با استعفای وزیر محیط زیست ضربه بدی خورد و در تاریخ ۱۸ سپتامبر نیز وزیر کشور دولت او گفت که قصد کاندیداتوری برای شهرداری لیون در سال ۲۰۲۰ را دارد.

نظرسنجی مذکور در تاریخ ۱۴-۲۲ سپتامبر با شرکت ۱۹۶۴ نفر انجام شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار