مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۳۸۰ دفتر خدمات مسافرتی در استان خراسان رضوی وجود دارد بنابراین به نوعی می‌توان گفت که ۵۰ درصد تاسیسات اقامتی کل کشور در استان ما است.
کد خبر: ۶۶۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 01 October 2018
به گزارش تابناک : ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی شب گذشته در مراسم بزرگداشت روز جهانگردی گفت: چرخ گردشگری استان با بیش از ۳۱ میلیون گردشگر با آبرو مندی کسانی که در صحنه گردشگری خدمت می‌کنند می‌چرخد و من از تک تک این خادمان امام رضا (ع) که به زائران این امام رئوف (ع) خدمت رسانی می‌کنند متشکرم.

وی سه محور مهم در صنعت گردشگری را امنیت، اقامت و پرواز مستقیم دانست و افزود: از قرن دوم هجری تا امروز کمتر زائر و مسافری است که به مشهد بیاید و ناراضی برود؛ باید اضافه کنم که ورود گردشگران در ۵ ماهه اول سال به استان خراسان رضوی نسبت به مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به این که ۷۸ هزار و ۸۶۵ نفر به طور مستقیم در تاسیسات اقامتی گردشگری استان مشغول به کارند گفت: در حال حاضر ۲۸۰ پروژه گردشگری استان با گردش مالی حدود ۷ هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حال اجراست که به واسطه این پروژه‌ها برای حدود ۱۰ هزار و ۲۵۰ نفر شغل ایجاد شده است.

مکرمی فر با اشاره به این که تسهیلاتی که در سال ۹۶ اختصاص داده شده ۳۴۰ تخت با میزان ۴۸ میلیارد تومان بوده است افزود:از ابتدای سال ۹۶ نیز ۳۴ میلیارد تومان به همین بخش اختصاص پیدا کرده هم چنین در حال حاضر در خراسان رضوی تعداد ۲۲۵۶ تاسیسات گردشگری مشغول فعالیتند و مجوز رسمی دارند. 

وی با اشاره به این که ۳۸۰ دفتر خدمات مسافرتی در استان داریم و به نوعی ۵۰ درصد تاسیسات اقامتی کل کشور در استان ماست ادامه داد:در خراسان رضوی ۳۰ بوم گردی در حال فعالیت است و حدود ۵۰ بوم گردی هم در حال بهره برداری در شهرستان‌های اطراف مشهدهستند و هدف ایجاد این بوم گردی‌ها افزایش ماندگاری زائر و مسافر در استان خراسان رضوی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار