رئیس خانه معدن یزد:
رئیس خانه معدن استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد دومین استان معدنی کشور است، تأمین لاستیک و قطعات ماشین‌آلات معدنی از مهم‌ترین مشکلات فعالان بخش معدن استان برشمرد.
کد خبر: ۶۶۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 03 October 2018

سعید افضلی‌پور در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، گفت: استان یزد دومین استان معدنی کشور است و بخش قابل‌توجهی از اشتغال استان برگرفته از معدن و صنایع وابسته به معدن است که این موضوع اهمیت و جایگاه بخش معدن را در استان می‌رساند.

وی با بیان اینکه استان یزد با معادن و تنوع معدنی زیاد از استان‌هایی است که در تولید صنایع فولاد، روی، سرب و درواقع صنایع غیرفلزی جایگاه قابل‌توجهی دارد، اظهار داشت: این موضوع نشان‌دهنده این است که بایستی به این بخش توجه ویژه‌ای در استان صورت گیرد و با توجه به شرایط کنونی کشور در راستای اشتغال، این مهم بایستی بیش از بیش موردتوجه قرار گیرد.

رئیس خانه معدن استان یزد تصریح کرد: در حقیقت سالانه تعداد دانشجویان زیادی در استان در رشته معدن فارغ‌التحصیل می‌شوند؛ لذا ضرورت دارد تا میزان ظرفیت معدنی استان افزایش داده شود.

افضلی‌پور با تأکید بر اینکه کاهش بروکراسی در روند انجام استعلامات و صدور مجوزهای معادن از نیازهای کوتاه‌مدت بخش معدن استان است، خاطرنشان کرد: در این راستا بایستی اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد؛ همچنین ایجاد سازوکار حمایت از معادن در شرایط رکودی مانند استمهال بدهی‌های مالیاتی و حقوق دولتی در سال‌های آتی، بخشودگی جرائم دیرکرد حقوق دولتی برای شش‌ماهه دوم و قیمت‌گذاری عادلانه مواد معدنی مانند سنگ‌آهن، خاک صنعتی و غیره از دیگر نیازهای بخش معدن استان به شمار می‌رود.

این مقام مسئول در پایان، تأمین لاستیک و قطعات ماشین‌آلات معدنی را از مهم‌ترین مشکلات فعالان بخش معدن استان عنوان کرد و بیان داشت در حقیقت کار معدن فرسایش لاستیک را در پی دارد؛ همچنین افزایش قیمت لاستیک مشکلات معدن کاران را زیاد کرده است که بایستی در راستای تأمین لاستیک آن‌ها اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار