امام‌جمعه ابرکوه مطرح کرد
امام‌جمعه ابرکوه گفت: خوشبختانه با اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، زمینه کسب تجربه اجرایی و رشد جوانان در کشور فراهم شده است.
کد خبر: ۶۶۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 13 October 2018

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی ضمن تسلیت ایام ماه صفر، اظهار کرد: رسالت تداوم بخشی به نهضت عاشورا، حفظ خاطره فاجعه جان‌سوز کربلا و میراث بری نسل به نسل شیعیان و آزادمنشان تاریخ، به برکت وقایع ماه صفر انجام گرفت.

حسینی در ادامه ضمن اشاره به بیانات رهبری پیرامون قدردانی از جوانان، گفت: نسل اول انقلاب و کسانی که با شورونشاط خاصی این انقلاب را به اوج رساندند، همگی جوان بودند.

وی افزود: این جوانان بودند که در سرنگونی رژیم 2500 ساله ستم‌شاهی، استقرار بخشی به نظام جمهوری اسلامی، مبارزه با منافقان، 8 سال دفاع مقدس، عمران و آبادانی بعد از جنگ، حضور گسترده در جبهه جهاد علمی و فرهنگی، مقاومت در برابر دسیسه‌های شوم استکبار به جلوداری آمریکای خیانت‌کار افتخار آفریدند.

امام‌جمعه ابرکوه با بیان اینکه با گذشت 4 نسل از انقلاب شاهد خروش و نشاط انقلاب در میان نسل چهارم هستیم، تصریح کرد: چرا که آنان با جهاد علمی، عملی و کارآمدی برای کشور افتخارآفرینی کرده و پی‌ریزی عرصه فرهنگ و تمدن اسلامی در جهان را به عهده دارند.

حسینی یادآور شد: برخلاف اعتقاد نظریه‌پردازان آمریکایی و غربی گذر زمان موجب تغییر و بروز شکاف بین نسل جدید با نسل‌های قبلی انقلاب و روی‌گردانی از آرمان‌های انقلاب نشده است. به لطف خدا انقلاب اسلامی در 40 سالگی خود شاهد گرایشی عمیق‌تر نسل جوان به ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل انقلاب است.

وی پیشرفت‌های علمی، فناوری و فعالیت‌های خودجوش فرهنگی و رسانه‌ای جوانان را دلیل حرکت آنان در مسیر انقلاب دانست و گفت: خوشبختانه با اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، زمینه کسب تجربه اجرایی و رشد جوانان در کشور فراهم شده است.

خطیب جمعه ابرکوه به تصویب لایحه عضویت ایران در کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم اشاره کرد و گفت: این لایحه‌ای که جمعی موافق و مخالف داشت، باید به دور از جنجال‌های سیاسی و فشار جناحی، مسیر قانونی اخذ تأییدیه شورای نگهبان را نیز اخذ کرده تا وجاهت قانونی پیدا کند.

حسینی اضافه کرد: با پیوستن به این کنوانسیون باید همکاری در زمینه‌های اطلاعاتی، قضائی و استرداد مجرمین انجام شود؛ اما مصادیقی را که غربی‌ها در همسویی با آمریکا از تروریسم مطرح می‌کنند غیر از مصادیق حقیقی است که ملت ایران و جهان اسلام از آن‌ها آسیب دیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار