معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:عملیات اجرایی بیمارستان امداد جنوب مشهد با اعتبار اولیه ۲۰ میلیارد تومان بزودی آغاز می شود.
کد خبر: ۶۶۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 15 October 2018

به گزارش تابناک رضوی، دکتر شاپور بدیعی صبح یکشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک خراسان رضوی اظهار کرد:بیمارستان امداد جنوب مشهد از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به مشهد مقدس است و برای ساخت این مرکز در مرحله نخست ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و به زودی کار اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود:بیمارستان جدید شهید هاشمی نژاد که اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد، بیمارستان سوانح طالقانی، بیمارستان شهید کامیاب وبیمارستان امداد ونجات جنوب از جمله مراکزی هستندکه برای امداد رسانی به مصدومان سوانح رانندگی و حوادث در چهار بخش مشهد در نظر گرفته شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد:بر اساس برنامه ششم توسعه تعداد پایگاه های شهری باید به ۷۵ پایگاه و ۱۱۰ آمبولانس فعال و در محورهای برون شهری نیز به ۲۳ پایگاه و ۲۳ آمبولانس فعال برسد که در حال حاضر با توجه به طرح هایی اجرا شده از برنامه ششم توسعه عقب هستیم.

وی گفت:به منظور کاهش آمار مرگ و میر سوانح ترافیکی و صدمات ناشی از آن اقدامات گسترده ای در دانشگاه صورت گرفته است و بر این اساس به منظور ارائه خدمات مناسب به بیماران سوانح و حوادث ترافیکی ۴ سایت تروما در بخش های مختلف مشهد در نظر گرفته شده است.

بدیعی بیان کرد:طی سال های ۸۵ الی ۹۶تعداد کل فوت به صد هزار جمعیت از ۲۲.۳ به ۱۲.۳ درصد رسیده است و همچنین در این مدت تعداد فوت در صحنه در صد هزار نفر از ۹ به ۴.۵ نفر رسیده است که تلاش می شود با برنامه ریزی و تقویت زیر ساخت از این میزان نیزکمتر شود.

وی تصریح کرد:در راستای بهبود خدمات نیز دوره های آموزشی مراقبت پیش بیمارستانی برای پرسنل اورژانس، بهبود ثبت اطلاعات و مشخص شدن نزدیک ترین آمبولانس با راه اندازی یکپارچه ۱۱۵ از نیمه دوم سال ۹۶، راه اندازی بیسیم دیجیتال از سال ۹۵ به منظور بهبود صدا و افزایش پوشش، جانمایی پد فرودگاه اورژانس و همکاری با سایر سازمان های مرتبط نیز انجام شده است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار