معاون استاندار خراسان رضوی گفت:براساس برنامه ریزی صورت گرفته ۸۷ درصد از واحدهای مسکن روستایی استان تا افق سال ۱۴۰۵ مقاوم سازی خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 15 October 2018

به گزارش تابناک : محمد مقدوری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ۸۷ درصد از واحدهای مسکن روستایی استان تا افق سال ۱۴۰۵ مقاوم سازی خواهد شد.

وی افزود:خراسان رضوی از نظرتعداد واحدهای روستایی که سالانه مقاوم سازی می شود طی چند سال اخیر رتبه نخست کشور را داشته اما تعداد واحدهای روستایی نیازمند مقاوم سازی و بازسازی در خراسان رضوی بیش از دیگراستان هاست.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد :برنامه مقاوم سازی مسکن روستایی استان به تصویب رسیده است و امسال ۱۳ هزارواحد مسکن روستایی تحویل محرومان می شود و سهمیه امسال استان برای مقاوم سازی مسکن روستایی ۱۹هزارفقره تسهیلات است که تاکنون ۶ هزار مورد از این منابع به استان ابلاغ شده است.

وی گفت:در این زمینه دستگاه های مسئول باید به سرعت و به شکل جهشی عمل کنند و با تشویق روستائیان به مقاوم سازی به این موضوع وجهه همگانی داده و همه به این حوزه ورود پیدا کنند.

مقدوری تاکید کرد:همچنین در حوزه مسکن محرومان نیز با توجه به اینکه  ۲۹ هزارخانواده تحت پوشش کمیته امداد امام (ره)در خراسان رضوی فاقد مسکن هستند با برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته میان کمیته امداد و بنیادمسکن امسال ۱۳هزارواحد تکمیل و تحویل آنان می شود.

وی تصریح کرد:در سال آینده با هدف گذاری صورت گرفته هم ۱۶ هزارواحد مسکونی دیگر به محرومان واگذار می شود و در این زمینه توافقات خوبی میان کمیته امداد اماه (ره) و بنیاد مسکن صورت گرفته که از جمله آنکه مقرر شده کمیته امداد ۲۰۰ میلیون و بنیادمسکن ۴۰ میلیون ریال به هرخانواده محروم کمک بلاعوض ارائه می دهد و تسهیلات نیز با سودمناسب در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار