حذف پروازهای زیارتی فرودگاه یزد و در مقابل افزایش پروازهای خارجی که منجر به افزایش قیمت بلیط پروازهای زیارتی این فرودگاه شده، نارضایتی مردم این استان را به همراه داشته است.
کد خبر: ۶۷۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 11 November 2018

بر اساس برخی شنیده‌ها باوجود استقبال قابل‌توجه شهروندان یزدی از پروازهای مسیر یزد_مشهد، شرکت‌های هواپیمایی اخیراً در فرودگاه یزد تمامی پروازهای مسیر یزد_مشهد خود را لغو کرده‌اند.

در حال حاضر فقط شرکت هواپیمایی آسمان روزانه یک پرواز در مسیر مشهد به یزد دارد که این عامل موجب نارضایتی مردم و افزایش قیمت پروازها شده است. روند کاهش پروازهای یزد_مشهد سبب شده قیمت‌های این مسیر بعضاً به ۵۰۰ هزار تومان نیز برسد!

آن‌گونه که گفته می‌شود باوجود لغو پروازهای مسیر یزد-مشهد، مسیرهای پروازی دبی، تفلیس، گرجستان، ترکیه در فرودگاه یزد در شرف راه‌اندازی است و قرار است در آینده نزدیک مسیر پروازی با برخی کشورهای اروپایی نیز راه‌اندازی شود.

در کنار این تغییر و تحولات پرواز یزد نجف نیز که تا پیش از آن به‌صورت هفتگی در فرودگاه یزد برقرار بود، از ماه مبارک رمضان تاکنون لغو شده است. نکته جالب اینکه در گذشته پرواز یزد-نجف هفته‌ای یک‌بار در فرودگاه یزد برقرار بود که از ابتدای سال تا ماه مبارک رمضان به هفته‌ای دو بار افزایش‌یافته بود که به‌یک‌باره از پس از ماه مبارک رمضان لغو شده است.

یکی از مشکلاتی که در گذشته در خصوص پروازهای فرودگاه یزد نظیر پروازهای حجاج بود، معطلی همراهان حجاج بود که بعضاً در آفتاب سوزان یزد معطل می‌شدند؛ اما فرودگاه یزد در مسیر حل مشکلاتی از این قبیل به‌زودی سالن ترمینال خارجی را افتتاح می‌کند که گامی مثبت در این زمینه محسوب می‌شود؛ اما بهتر بود برای فرودگاهی که عنوان بین‌المللی را یدک می‌کشد این مشکل زودتر از این‌ها حل شود.

با توجه به استقبال یزدی‌ها از سفرهای زیارتی و فرهنگ خاص مردم دارالعباده که با حب اهل‌بیت (ع) گره‌خورده است، بهتر بود باوجود راه‌اندازی پروازهای جدید خارجی، پروازهای زیارتی نیز به قوت خود باقی می‌ماند تا مردم استان یزد راحت‌تر به امور زیارتی خود بپردازند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار