با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد خانه هنرمندان مشهد ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ 13 November 2018
به گزارش تابناک : صدور مجوز تأسیس موسسه فرهنگی هنری خانه هنرمندان مشهد یکی از دستورکارهای چهل‌ویکمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بود که امروز در تالارشهر برگزار شد. بر اساس این لایحه که با رأی اعضای شورا به تصویب رسید شهرداری مشهد اجازه داده شد بر اساس اساسنامه نسبت به تأسیس «خانه هنرمندان مشهد» اقدام کند. 
 
شهناز رمارم، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با طرح پرسشی در خصوص نحوه مدیریت شهرداری بر خانه هنرمندان، گفت: آیا این خانه هنرمندان شهرداری مشهد است یا خانه هنرمندان مشهد؟ یعنی استقلال هنرمندان در این موسسه چگونه پیش‌بینی شده است؟
 
هادی بختیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد در این خصوص، اظهار کرد: سال گذشته و در ابتدای مدیریت دوره جدید دیداری بین شهردار و هنرمندان صورت گرفت و در آن‌جا در میان اصناف و اقشار مختلف هنری که حضور داشتند درخواست مشترکی وجود داشت که خانه‌ای برای هنرمندان تشکیل شود. طرح این درخواست بر این اساس بود که هنرمندان ما این احساس را دارند که فضایی که معتلق به آن‌ها باشد در شهر وجود ندارد. 
 
وی ادامه داد: نحوه تعاملات شهرداری با هنرمندان دو وجه دارد، یکی بوکراتیک و اداری است که غالباً جایگاه هنرمندان در آن دیده نمی‌شود و دوم اینکه بیشتر نظرات مسئولان در آن دیده می‌شود. لذا برای تغیر این تعامل نیازمند این بودیم که نهاد شهرداری با نهاد هنرمندان ارتباط داشته باشند و بر این اساس طرح ایجاد این خانه شکل گرفت. 
 
بختیاری با بیان این‌که «نگاه شهرداری تسهیل‌گری در این زمینه است»، تصریح کرد: امیدواریم با کمک هنرمندان و حمایت شورا و شهرداری نهادی مبنتی بر اداره خود هنرمندان شکل گیرد و ارکان آن از سوی خود هنرمندان تعریف و انتخاب شوند. ساختاری که در حال حاضر دیدیم تقریباً تلفیقی است و بخشی که به شهرداری و شورا ارتباط می‌دهد اداری است و بخش هنرمندان برای هنرمندان شکل خواهد گرفت. این نسخه ایده‌آل نیست، اما مسائل بروکراتیک را نیز کاهش می‌کند.
 
 وی اضافه کرد: در گذشته این بخش‌ها در شهرداری به صورت اداری انجام می‌شد است، اما در حال حاضر شهرداری ظرفیت اداری موجود خود را به این سو هدایت می‌کنیم و در واقع با راه‌انزای این خانه چیزی به بدنه نیروهای شهرداری اضافه نمی‌شود. البته امیدواریم این حمایت‌ها منجر به ایجاد نهادی خوداتکا برای هنرمندان شود.
 
اساسنامه تأسیس خانه هنرمندان مشهد مصوب شورای اسلامی شهر به شرح زیر است:
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار