در نخستین جشن سالگرد پیروزی ملت عراق در برابر داعش عنوان شد؛
سرکنسول عراق در مشهد گفت: در مدت سه سال حضور داعش در خاک عراق، بیش از 30 هزار جوان عراقی به شهادت رسیدند. 
کد خبر: ۶۸۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 11 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، یاسین شریف الصیف سرکنسول عراق در مشهد در ویژه برنامه «نخستین جشن سالگرد پیروزی ملت عراق و جبهه مقاومت اسلامی در برابر شجره خبیثه داعش» که به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و با حضور دانشجویان عراقی محصل در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در مدت سه سال حضور داعش در خاک عراق، بیش از 30 هزار نفر از جوانان عراقی به شهادت رسیدند اما در تمام این مدت مردم عراق دست از حمایت جبهه مقاومت و مبارزه با داعش برنداشتند و با تمام وجود از حرم‌های اهل بیت (ع) و خاک عراق دفاع کردند. 

 اتحاد عراقی‌ها برای مقابله با داعش 

وی با اشاره به شرایط سخت کشور عراق در سال‌های گذشته بیان کرد: در شرایطی که کشور عراق مورد تهاجم و حمله همه جانبه دشمن و داعش قرار داشت، مردم این کشور از پیر و جوان تا زن و مرد همگی با همدیگر متحد شدند تا از کشورشان دفاع کنند. 

به گفته این  مقام عراقی، ملت عراق بدون هیچ چشم داشتی با تمام وجود با داعش مبارزه کردند و در زمانی که بسیاری از مردم عراق قصد حضور در راهیپمایی میلیونی اربعین را داشتند، جوانان عراقی در جبهه‌های نبرد علیه داعش حضور یافتند تا از خاک این کشور صیانت نمایند. 

 

داعش؛ نقشه شوم تروریست 

سرکنسول عراق در مشهد در ادامه تصریح کرد: اینکه عده‌ای بیان می‌کنند که داعش از منطقه غرب عراق شکل گرفته است ، اشتباه بوده، در حالیکه شکل گیری داعش نقشه شوم تروریست در منطقه خاورمیانه بود. 

یاسین الشریف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تفرقه افکنی دشمنان برای مخدوش کردن روابط و اتحاد بین دو ملت ایران و عراق به ویژه در ایام منتهی به اربعین حسینی تصریح کرد: با تدبیر آیت الله سیستانی مرجعیت دینی در عراق و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نقشه دشمنان شوم نقش بر آب شد. 

 

تلاش کردیم تا زائران از زیارت جا نمانند 

وی افزود: دشمنان این دو کشور در تلاش بودند تا مانع حضور ملت ایران در راهیپمایی اربعین شوند اما از دوم صفر تا روز اربعین بیش از دو میلیون ویزا توسط دفاتر کنسولگری عراق در شهرهای مختلف ایران صدور شد و در این مدت از ساعت 7 صبح تا حدود ساعت یک بامداد دفاتر کنسولگری فعالیت می‌کردند تا زائران حسینی از زیارت اربعین جا نمانند. 

این مقام عراقی در پایان ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران، ابراز کرد: ملت ایران و عراق در یک صف قرار دارند و برادر و امت واحد اسلامی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار