در ادامه پیگیری‌های انجام شده در خصوص مشکلات اخیر ایجاد شده برای برخی اتباع ایرانی در مبادی ورودی کشور گرجستان، سید جواد قوام شهیدی سفیرکشورمان در تفلیس با مسئولان گمرکی گرجستان به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت .
کد خبر: ۶۹۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 15 December 2018

تابناک رضوی به نقل از راه ترقی: سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به بروز برخی حوادث و رخدادهای اخیر در مبادی ورودی این کشور خواستار احترام و توجه جدی به ارزش‌های مذهبی و فرهنگی در برخورد با اتباع کشورمان شد.

 

 

وی همچنین با توجه به روابط رو به گسترش تجاری و اقتصادی میان دو کشور بر لزوم اطلاع رسانی به موقع و دقیق در خصوص تغییرات قوانین و مقررات گمرکی تاکید کرد.

 

 

ماموکا جانگولاشویلی مدیرکل گمرکات گرجستان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر احترام دولت و مردم گرجستان به مردم کشورمان، اظهار داشت: با فرهنگ و ارزش‌های مذهبی مردم ایران آشنا هستیم و تلاش جدی شده است تا قوانین و مقررات را منطبق با فرهنگ، سنت و ارزش‌های مذهبی و ایرانی اجرا کنیم. ما نیازمند همکاری هستیم تا در فضای بسیار مثبت، دوستان ایرانی بتوانند با خاطرات خوب وارد گرجستان شده و از آن خارج شوند.

 

 

وی همچنین ضمن ابراز علاقه مندی به توسعه همکاری‌های گمرکی و نهایی کردن موافقت‌نامه تبادل شده میان دو کشور به تشریح فرآیندهای بازرسی و قوانین گمرکی این کشور افزود: با توجه به تلاش گرجستان در جهت تطبیق قوانین و مقرارت با اتحادیه اروپا از اوایل سال 2019 شاهد تغییرات گسترده ای در مقررات گمرکی گرجستان خواهیم بود. این تغییرات مختص به ایران نخواهد بود و مبادلات گرجستان با کلیه کشورهای را در بر خواهد گرفت که در این خصوص اطلاع رسانی کاملی انجام خواهد شد.

مدیرکل گمرکات گرجستان با اشاره به بخشی از حجم مبادلات تجاری میان دو کشور که به مصالح ساختمانی اختصاص دارد اظهار کرد: در حوزه مصالح ساختمانی پس از اجرای قوانین جدید، هرگونه واردات محصولات نیازمند گواهینامه های استاندارد معتبر و مورد تایید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار