12 دی‌؛سالروز سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان یزد یادآور خاطرات شیرینی است که هیچ‌گاه از ذهن مردم این دیارپاک نخواهد شد.
کد خبر: ۶۹۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 03 January 2019

استقبال پرشور، شوق‌آفرین و به‌یادماندنی قشرهای مختلف مردم مؤمن، بصیر و انقلابی دارالعباده و دارالعلم یزد از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در 12دی‌ماه 1386نشان داد که پیوند متقابل ملت و ولایت به عنوان ضامن پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی در عمق اعتقادات و مبانی هویت ملی مردم این سرزمین ریشه دارد و روز‌به‌روز گسترده‌تر و پرطراوت‌تر خواهد شد .

این روز شکوهمند که در تقویم یزد ماندگار شد، یادآور استقبال بسیار گرم و چشمگیر مردمی است که سال‌ها در انتظار دیدار با مراد و مقتدای خویش لحظه‌شماری می‌کردند. سرانجام این انتظار شیرین در روز 12دی‌ماه 86 به پایان رسید و مردم خونگرم و تمدن‌ساز این دیار در میدان تاریخی امیرچخماق به دیدار یار شتافتند و پرچم‌دار انقلاب را چون نگین انگشتری در میان گرفتند و روزهایی پررمز و راز را در تاریخ سرافرازی ملت ایران رقم زدند .

امام خامنه‌ای در سفری پنج‌روزه‌ به دیار «قنات و قنوت و قناعت»، علاوه بر سخنرانی در اجتماع باشکوه مردم یزد در میدان امیر چخماق، با جمعی از علما، روحانیون، طلاب، نخبگان، دانشجویان، خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان اجرایی و اقشار مختلف مردم یزد دیدار کردند .

ایشان در چهارمین روز سفر به استان یزد در جمع پرشور مردم شهرستان ابرکوه حضور یافتند و بیاناتی را ایراد فرمودند .

جمع زیادی از برگزیدگان، هنرمندان و نخبگان استان یزد در بخش‌های مختلف قرآنی، علمی، فرهنگی و هنری در روز 15دی به مدت سه ساعت و نیم با رهبر معظم انقلاب، دیدار و تعدادی از آنان دیدگاه‌های خود را بیان کردند. در این دیدار، آیت‌الله خامنه‌ای از خدمات و آثار ارزشمند فرهنگی و ادبی زنده‌یاد مهدی آذر یزدی نویسنده شهیر کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» تجلیل کردند .

بی‌تردید این سفر نورانی، دستاوردها و مواهب معنوی و مادی فراوانی در حوزه‌های مختلف به همراه داشت و این استقبال پرشور و شعور در تاریخ پرافتخار مردم متدین، نجیب و همیشه‌درصحنه این شهر میراث جهانی ماندگار خواهد بود .

مردم فهیم، ولایت‌مدار و عاشورایی استان یزد همواره فرمایشات و رهنمودهای گهربار رهبر فرزانه انقلاب را چراغ راه خویش قرار داده و با ادای وظایف دینی، ملی و انقلابی‌ در مسیر استمرار نقش‌آفرینی مبارک خود در تاریخ این سرزمین، در ساختن آینده‌ی روشن ایران اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد .

گفتنی است؛ حوزه هنری استان یزد روایت سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان را در رمان «قایق راندن به اقیانوس» در 300 صفحه چاپ و منتشر کرده است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار