رئیس کمیسیون عمران شهری شورای شهر مشهد تاکید کرد؛
رئیس کمیسیون عمران و طرح‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بزرگترین فرصتی که برای روستاهای واقع در حریم کلان‌شهر مشهد وجود دارد، نزدیکی موقعیت جغرافیایی به این شهر است.
کد خبر: ۷۰۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ 26 January 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمدهادی مهدی‌نیا با بیان این مطلب افزود: روستاهایی که در داخل حریم شهر ها وجود دارند ماهیتی متفاوت با سایر روستاها که در فواصل دورتری از شهر دارند.

 

وی گفت: وضعیت بهای زمین‌ها در روستاهای نزدیک شهر ، شانس اشتغال بیشتر در کلانشهرهای نزدیک به این روستاها و همچنین نزدیکی به سایر امکانات موجود باعث شده است که روستاهای حریم شهر ها و به طور ویژه روستاهای حریم شهر مشهد وضعیت به خصوصی داشته باشند .

 

عضو کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد افزود:متاسفانه بنا بر دلایل متعددی، تخلفات اراضی و سفته بازی  و تبدیل غیرقانونی  زمین های کشاورزی به کاربری های گوناگون در میان روستاهای حریم کلانشهر مشهد به شدت دیده می شود.

 

وی گفت: در مناطق حریم شهر ها که مناطق به نوعی پیشرفته  و توسعه یافته‌تر محسوب می شوند این تخلفات بیشتر به چشم می خورد. بین مدیریت روستا به شکل عمومی آن و روستاهایی که در اطراف شهر های بزرگ قرار دارند باید تفاوت وجود داشته باشد.

 

نایب رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای پنجم افزود: بر اساس قانون تقسیمات کشوری 1384 هیچ تفاوتی بین روستای حاشیه شهر به طور مثال تهران یا مشهد با روستایی که در مناطق  دور افتاده واقع شده است نداریم.

 

وی ادامه داد: این در صورتی است که بین روستایی که در حاشیه شهر بزرگی مثل مشهد وجود دارد و بیشتر نقش خوابگاهی برای شاغلین کارگری و خدماتی شهر را ایفا می کند با روستایی که طبیعت آن به صورت ارگانیک حفظ شده است تفاوت بسیار زیادی وجود دارد .

 

 مهدی‌نیا خاطر نشان کرد: چرخه اشتغال و در آمدزایی در روستاهای حریم شهرهای بزرگ مثل مشهد بر محور مجاورت این روستاها با کلان شهر است.

 

وی برنامه‌ریزی و هدایت درست فرصت ها را ضامن بهبود شرایط در این روستاها دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار