در بیمارستان رضوی اتفاق می‌افتد:
رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی در نخستین روز از هفتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق بیمارستان رضوی گفت: اتاق عمل هیبریدی (جراحی ترکیبی) در بیمارستان رضوی راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 06 August 2015
دکتر سعید هاشم‌زاده با اشاره به تغییر مدل برگزاری این کنگره، در جمع خبرنگاران گفت: سعی کرده‌ایم این کنگره را به مدلی که در کشورهای توسعه یافته برگزار می‌‌شود، نزدیکتر کنیم.

وی همچنین افزود: در طول دوره‌های پیشین نیز تلاش شد تا کنگره جایگاه خود را در تقویم کنگره‌های بین‌المللی ومجامع علمی باز کند که به این هدف رسیدیم، چنان که تعدادی از میهمانان کنگره‌های قبلی طی تماسهایشان نسبت به شرکت در این کنگره ابراز علاقه کردند.

دکتر هاشم‌زاده ادامه داد: با برگزاری کارگاه‌ها و نشستهای تخصصی موضوعی گوناگون در هر دوره از این کنگره‌ها، سعی کردیم با ارایه‌ پژوهشها و روشهای جدید بویژه تجربیات متخصصان خارج از کشور، به بهره‌وری متخصصان و جوانان جویای نام داخل کشور کمک کنیم.

مدیرعامل این بیمارستان با تأکید بر اثربخشی ادوار پیشین این کنگره گفت: از دستاوردهای این کنگره ها، تجهیز این بیمارستان به کت لب (بخش آنژیوگرافی) است که مجهز به سه دستگاه آنژیوگرافی می‌باشد و زمینه خدمات رسانی بهتر برای بیماران قلب و عروق را فراهم کرده است.

وی گفت: این بیمارستان با تجهیزات ای.پی.لب که در درمان و تشخیص بیماری‌های قلبی کاربرد دارد، از جمله پنج مرکز برتر کشور در این زمینه به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: هرگونه تخصص و دانش نوینی نیازمند ورود یا ابداع تکنیکهای جدید است، ازاین رو سعی کرده‌ایم تا به موازات ورود تجهیزات، علم استفاده از آنها را نیز وارد کنیم.

وی اضافه کرد: ورود تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته‌ پزشکی تا پیش از انجام مذاکرات و توافقات هسته‌ای و با وجود تحریمهای فراوان علیه ایران، با زحمات و رایزنی‌های فراوانی انجام می‌شد که امیدواریم با رفع این تحریمها و گسترش ارتباطات سیاسی، بتوانیم در ورود تجهیزات و امکانات به راحتی عمل کنیم.

دکتر هاشم‌زاده با اشاره به وجود تشکیلات منطقه‌ای در حوزه‌ درمان قلبی و عروقی اطفال، گفت: انجمن CSI در منطقه ما فعالیت داشته و طی مذاکراتی که با بیمارستان رضوی داشته‌اند، علاقه‌مندی خود را در خصوص حضور و همکاری با بیمارستان رضوی ابراز کردند.

وی اضافه کرد: در همین راستا، بناست تا در حاشیه‌ هفتمین کنگره‌ بین‌المللی قلب و عروق رضوی، با مسؤولان این تشکیلات وارد مذاکره شویم تا به سمت وسویی برویم که این مرکز درمانی را به‌عنوان قطب درمان بیماری‌های مادرزادی قلب معرفی کنیم.

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی از انجام همه گونه جراحی‌های قلبی و عروقی به جز پیوند قلب در بیمارستان رضوی خبر داد و اظهار کرد: یکی از تعهداتی که با توجه به امکانات و تجهیزات حاصل از برکت موقوفات رضوی در بیمارستان برای خود تعریف کرده‌ایم، رصد بیماران در کشورهای مسلمان کمتر توسعه یافته در حوزه‌ پزشکی است.

وی با بیان اینکه در ماه حدود 150 تا 200 جراحی قلب و عروق در این بیمارستان انجام می‌شود، گفت: حداقل 20 درصد از این عملها مربوط به بیماران خارجی، بخصوص کشور عراق است، چنان که 90 درصد این مراجعه کنندگان را اطفال زیر هفت سال این کشور تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار