مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی:
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی زنان نقشی فعال در تمامی عرصه‌ها دارند، گفت: خراسان رضوی جزو ۱۰ استان اول کشور در حوزه مدیریت زنان است.
کد خبر: ۷۶۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 31 July 2019

به گزارش تابناک رضوی، فرشته سلجوقی در سومین همایش تجلیل از زنان مدیر، شاخص و کارآفرین، اظهار داشت: به‌همت بالای زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف تبریک می‌گوییم و امیدواریم که در سال رونق تولید این پررنگ زنان که بزرگترین یاران و یاوران مردان هستند این نقش پررنگ ملموس‌تر از گذشته باشد.

وی افزود: در دوران جنگ تحریمی شرایط سخت‌تری به‌نسبت دوران جنگ تحمیلی داریم، در دوران دفاع مقدس زنان کلیدی‌ترین نقش را در پیروزی‌های حق علیه باطل داشتند و اکنون هم در مسیر گذر از جنگ تحریم نیز این گروه بسیار اثرگذار هستند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه جامعه به توامندی زنان هم باور داشته و هم نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه به‌دنبال حضور پررنگ‌تر نقش زنان در راه پویایی، تعالی و آبادانی جامعه هستیم و تا پایان سال ۹۷، ۱۷ درصد بدنه مدیرتی استان زنان بودند و به دنبال افزایش حضور این گروه در حوزه‌های ارشد مدیریتی استان هستیم.

سلجوقی گفت: معاونت زنان و امور خانواده رییس جمهور کارنامه‌ای از میزان و درصد حضور زنان در تمامی دستگاه‌های دولتی خواستار شده و خراسان رضوی در این رابطه جزو ۱۰ استان برتر کشور بوده و به‌دنبال آن هستیم که خود را به ۳ استان اول در این حوزه برسانیم.

در این مراسم محسن شرکا، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی، اظهار داشت: اقدام ارزنده مسئولان برگزاری اجلاس ملی و بین‌المللی میزبانی ایرانی اسلامی در قدرشناسی از مقام شامخ بانوان فرهیخته جامعه شایسته تقدیر است، گروهی که ۵۰ درصد جامعه را شامل می‌شوند و نقشی کلیدی در توسعه و آبادانی کشور دارند.

وی با بیان اینکه بانوان نقشی پررنگ در امر پشتیبانی جبهه‌های حق علیه باطل داشتند و زنان بسیاری بودند که مهریه خود را در راه حفظ این آب و خاک هدیه کردند، افزود: مطمئناً اگر امروز هم فضا و بستر مناسبی برای زنان ایجاد شود توانمندی این گروه همانند آن دوران بیش از پیش در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره دیده خواهد شد؛ هم‌اکنون در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن، اشتغال و غیره بانوان شاخص و کارآفرین بسیار زیادی داریم که حتی الگوی موفقی برای مردان کارآفرین هستند.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با بیان اینکه امروزه‌های از ظرفیت استارتاپ‌ها و شبکه‌های فعال در کشور به‌خوبی فعال هستند، گفت: استارتاپ‌ها در کشور همانند کودکی تازه متولدشده هستند و جهان نیز به این سمت در حال حرکت است و ما هم نباید از این مسیر عقب بمانیم و زنان هم بخش ‌عمده‌ای از فعالان این حوزه هستند، اما مهم‌تر از آن کار تیمی بوده و همواره ثمرات و اثرپذیری کار جمعی بیشتر از کار فردی بوده است.

همچنین سعید سوداگری، مسئول برگزاری همایش تجلیل از زنان شاخص و کارآفرین، اظهار داشت: جشن‌های تقدیر بر برترین‌های باشگاه مدیران برتر از سال گذشته آغاز شد و این برنامه‌ها با ۱۱ نفر در گام نخست آغاز شد و امروز به بیش از ۲۵۰ نفر رسیده است.

وی افزود: در این محفل بزرگداشتی به پاس تجلیل از زنان شاخص و کارآفرین شهر، استان و کشور از ۵ بانوی شاخص و کارآفرین تجلیل به‌عمل می‌آید و نکته قابل توجه حضور پررنگ زنان جوان نخبه و کارآفرین است.

مسئول باشگاه مدیران برتر با بیان اینکه این باشگاه در راستای معرفی و توامندسازی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه محرومان و آسیب‌پذیران از مرداد ماه سال گذشته فعال شده است، خاطرنشان کرد: در طول مدت یک سالی از فعالیت این باشگاه می‌گذرد بیش از ۸۵۰ نفر در قالب ۷ دوره آموزشی که ۶۵ درصد آنان بانوان بودند از آموزش‌های لازم برخوردار شدند، دوره‌هایی که موضوعات تکراری در آن نداشته‌ایم و هر جلسه آن با یک موضوع خاص برگزار شده است؛ در سطح جامعه بانوان توامندسازی پرورش یافته‌اند که مددجویی به مددیاری رسیده‌اند و امروزه دیگر نه تنها نیازمند نیستند، بلکه نامشان به عنوان یک کارآفرین که اشتغال‌های بسیارزیادی ایجاد کرده‌اند می‌درخشد.

سوداگری تصریح کرد: در مدت فعالیت این باشگاه ۱۵ نفر به‌صورت مستمر از این آموزش‌ها برخوردار شده‌اند و اکنون از این افراد به عنوان اساتید این کلاس‌ها استفاده می‌شود و قطعاً این گروه به‌جهت آنکه خودشان درد و رنج سختی‌ها و مشکلات را چشیده‌اند و به‌خوبی حال این نوع افراد درک می‌کنند بهتر از سایر اساتید می‌توانند در امر تدریس اثرپذیر باشند که این نفرات از مشهد، شیراز، قم، اصفهان، تهران و دیگر شهرها هستند.

وی تاکید کرد: در سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری بر اقتصاد پایدار مبتنی بر تولید و کارآفرینی بدون

 

اتکای به نفت تاکید شده و این مهم به‌طور جد در دستور کار مسئولان باشگاه مدیران برتر قرار گرفته است و تاکنون برای بیش از ۵۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی این باشگاه اشتغال پایدار ایجاد شده است و این نوع اشتغال زمانی تحقق می‌یابد و تقویت می‌شود که استانداردهای گویش، پویش و برندیدنگ در آن فرد و مجموعه باشد و در سال ۹۸ که به نام رونق تولید نامگذاری شده افزایش ۳۰ درصدی میزان اشتغال‌های فعلی را پیش‌بینی کرده‌ایم و برگزاری کارگاه‌های علمی و عملی در اثرپذیری و یادگیری آموزش‌ها بسیار موثر است.

مسئول برگزاری همایش تجلیل از زنان شاخص و کارآفرین در رابطه با ملاک انتخاب برترین‌ها، گفت: برترین‌های این رویداد متناسب با شاخص‌های لحاظ شده انتخاب شده‌اند و کسانی که بالاترین امتیازات را دریافت کرده‌اند به‌عنوان برگزیده معرفی می‌شوند؛ همچنین باشگاه مدیران برتر از تمامی افراد خلاق و توامندی که می‌توانند در جامعه تاثیرگذار باشند، اما به جهت عدم حمایت‌های مالی نتوانسته‌اند اهداف خود را دنبال کنند حمایت‌ویژه می‌کنند.

همچنین سیداحسان علوی، مسئول برگزاری اجلاس ملی و بین‌المللی میزبانی ایرانی اسلامی، اظهار داشت: اجلاس‌های ملی و بین‌المللی میزبانی ایرانی اسلامی از سال ۹۵ آغاز شده و به‌طور متوسط سالانه دو اجلاس در مشهد با حضور مقامات و مسئولان ارشد کشوری، استانی و شهری در این شهر برگزار شده است.

وی در رابطه با موضوعات ۵ اجلاس برگزارشده از ابتدا تاکنون، افزود: اولین اجلاس با مدیریت دانش، دومین اجلاس با موضوع سینما و خانواده، سومین اجلاس با موضوع صنعت گردشگری، چهارمین اجلاس با موضوع افزایش میزان جذب و ماندگاری زائران و گردشگران و پنجمین اجلاس با موضوع ترویج فرهنگ میزبانی امام رضایی برگزار شده است و در ششمین اجلاس هم به نقش و تاثیرپذیری زنان شاخص و کارآفرین در جامعه خواهیم پرداخت.

مسئول برگزاری اجلاس ملی و بین‌المللی میزبانی ایرانی اسلامی با اینکه این اجلاس در سال‌های گذشته با رویکردهای و موضوعات مختلف این حوزه برگزار شده است، گفت: در این سال‌ها یکی از گروه‌هایی آنچنان که باید و شاید به آن پرداخته نشد بانوانی بودند که از سطح صفر به ۱۰۰ رسیده‌اند و در همین راستا و در یکی از پیش‌نشست‌های امسال با همکاری باشگاه مدیران برتر و به پاس تجلیل از ۷ نفر از زنان شاخص و کارآفرین شهر، استان و کشور این محفل باشکوه را با حضور مقامات و مسئولان کشوری، استانی و شهری برگزار کردیم

علوی خاطرنشان کرد: سالانه چند پیش‌نشست قبل از برگزاری اجلاس ملی و بین‌المللی میزبانی ایرانی اسلامی برگزار می‌شود و یکی از پیش‌نشست‌های اجلاس ششم برگزاری سومین سومین جشن مجلل باشگاه مدیران برتر در مشهد برگزار شده است.

وی بیان کرد: در این مراسم ضمن رونمایی از تمبر باشگاه مدیران برتر، از فاطمه بیدی، بانوی امدادگر و نجاتگر نمونه کشور و استان؛ خدیجه باغبانی باندی، برترین بانوی طلایی اهدای خون کشور و استان؛ فاطمه رحیمی، رستوران‌دار نمونه؛ تکتم قمری، پوشاک‌دار نمونه؛ الهه شجاعی، کانون‌دار برتر در حوزه آگهی و تبلیغات؛ گلبهار حیاتی، آموزشگاه برتر جهان در سبک کلاژ و سمانه احسانی‌نیا هنرمند معلول و تواب‌یاب نقاشی با دهان به‌عنوان ۷ بانوی مدیر، شاخص و کارآفرین کشور و استان تقدیر به‌عمل می‌آوریم و تلاش‌های بی‌پایانشان را ارج می‌نهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار