ھمایش رشد آفرینی در محل سالن ھمایش ھای مصلی نژاد مشهد با حضور بیش از 330 نفر برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ 15 August 2019

به گزارش تابناک رضوی، در این رویداد که با حمایت شتابدھنده تریگ آپ، پارک علم و فناوری خراسان و مرکز نوآوری  شھری و با حضور فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور برگزار شد، ژوبین علاقبند مدیرعامل  اسنپ، جواد عامل مدیرعامل مسیریاب نشان، مھدی اردستانی مدیر عامل بیدود، شھریار آل شیخ معاون برنامه ریزی شھری و توسعه شھرداری، محمود کریمی نماینده انجمن تریز سنتر در ایران، سید حمیدرضا علوی مدیرعامل شتاب دھنده تریگ آپ و علی جاھدی مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری خراسان به عنوان سخنرانان ھمایش حضور یافتند. 

در ابتدا شھریار آل شیخ معاون برنامه ریزی شھری و توسعه شھرداری، سخنان خود را به حوزه حمایت شھرداری از جامعه خلاق اختصاص داد و شھر ھوشمند را رویکرد جدید شھری نامید.

حمیدرضا علوی مدیرعامل شتابدھنده تریگ آپ به عنوان دومین سخنران کلیدی ھمایش رشد آفرینی، به تبیین نقش شتابدھنده ھا در رشد استارتاپ ھا پرداخت و مھم ترین عامل موفقیت یک استارتاپ را بھره بردن از تجربه شکست ھای قبلی دانست.

علی جاھدی مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری خراسان نیز رویداد رشد آفرینی را نسخه تکامل یافته از تمام رویدادھای استارتاپی چندسال اخیر مشھد دانست که در آن بر مسئله محوری و توانمندسازی تمرکز بیشتری شده است. 

محمود کریمی نماینده تریز سنتر در ایران نیز به موضوع اھمیت خلاقیت در حل مسائل پرداخت و به مواردی در این زمینه اشاره کرد. 

ھمچنین ژوبین علاقبند مدیرعامل اسنپ، در سخنرانی خود به موضوع چگونه شکست نخوریم پرداخت و بیان کرد 90 درصد استارتاپ ھا شکست می خورند زیرا نیاز واقعی بازار را نمی شناسند و تاکید داشت بر خلاف باور خیلی ھا اسنپ ھنوز یک استارتاپ است.

جواد عامل مدیرعامل نقشه مسیریاب نشان، به بیان تجارب خود در مواجھه با رقبا اشاره نمود و استراتژی خود را چراغ خاموش کار کردن و تمرکز بر کارھایی که رقبا نمی توانند انجام دھند معرفی کرد. 

ھمچنین مھدی اردستانی مدیر عامل بیدود به عنوان آخرین سخنران ھمایش، به بیان تجارب خود در مسیر موفقیت بیدود و ریسک ھایی که متحمل شده است، پرداخت. 

در مھمترین بخش رویداد رشد آفرینی یعنی ایده شو، 105 ایده با موضوع حل چالش ھای محور پارک ھا و فضای سبز، آلودگی ھوا و پسماند به دبیرخانه علمی رویداد ارسال شد که از بین آن ھا 24 ایده به مرحله بعدی راه یافته و شرکت کنندگان ایده خود را به شیوه آسانسوری و در دو دقیقه، در حضور داوران رویداد رشد آفرینی، حمیدرضا علوی مدیرعامل شتابدھنده تریگ آپ، علی جاھدی مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات و خانم ھژبری، مشاور مدیرعامل سازمان پارک ھای شھرداری و آقای اسماعیلی رئیس گروه پالایش و ارزیابی محیط زیست شھرداری ارائه نمودند.

در پایان و پس از اجماع نظرات داوران سه ایده تولید گازوئیل از پلاستیک، مبلمان شھری ھوشمند و بتن بازیافتی رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در گام دوم رویداد رشد آفرینی تمامی ایده ھای ارسال شده، می توانند در کمپ توانمندسازی 

ده روزه که در راستای تبدیل ایده ھا به استارتاپ است شرکت کنند، در گام سوم نیز ایده ھا و تیم ھا بعد از توانمندسازی و تکمیل تیم خود وارد رقابت استارتاپی با مدل ھاکاتون خواھند شد. 

رویداد نھایی در تاریخ ٣١ مرداد و ١ شھریور برگزار خواھد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار