واکنش کناری به مانع تراشی برای یک پروژه
فرماندار بویراحمد که بالاترین مقام اجرائی شهرستان را دارد از جمله افراد موافق احداث این مجتمع است و دلایل زیادی را هم برای این موافقت خود بر می شمرد.
کد خبر: ۷۷۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ 27 August 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پارک جنگلی یاسوج ، نامی است که با یک جستجوی ساده در گوگل در همان ابتدا با دو گروه خبر از آن مواجه می شوید ! یک دسته خبرهایی که از زیبایی ها و تمجید از طبیعت آن می گویند و یک دسته هم خبرهایی هستند که خبرهای عمدتا منفی و گاها ناگوار را به مخاطب نشان می دهد!
در کنار خبرهای پیدا شدن جسد برخی افراد گمشده یا ربوده شده یا خبرهایی که حکایت از حضور بزه و بزهکاری یا کانونی برای بروز آسیب های اجتماعی در کنار وقوع برخی منکرات در پارک جنگلی یاسوج ، چند سالی است که بحث سرمایه گذاری شرکت نفت در این مکان برای ایجاد یک مجتمع تفریحی مطرح شده است که جدای از واقعیات آن محلی برای مناقشه های سیاسی و گاها قومیتی تبدیل شده است!
 
بیشتر بخوانید
 
 
از همان ابتدای اعلام تمایل وزارت نفت برای سرمایه گذاری در این مکان برای ایجاد مجتمع گردشگری ، تفریحی ، برخی حاشیه ها و انتقادات تند شروع شد و طی این چند سال همچنان وضعیت بلاتکلیفی حاکم است!
آنچه که تاکنون مشخص شده است ، افراد تاثیرگذار مانند مدیران ارشد استان و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و گروهی از رسانه ها و مردم از احداث این مجتمع حمایت می کنند و در مقابل برخی گروه های سیاسی ، برخی رسانه ها و تعدادی گروه ها دیگر به شدت مخالفت کرده و تلاش های زیادی نموده اند تا این پروژه به سرانجام نرسد ! البته همه اعتراض مخالفان در چهارچوب دفاع از مسائل زیست محیطی عنوان می شود.
فرماندار بویراحمد که بالاترین مقام اجرائی شهرستان را دارد از جمله افراد موافق احداث این مجتمع است و دلایل زیادی را هم برای این موافقت خود بر می شمرد.
شاهرخ کناری که مخالفت ها با احداث این مجتمع را خودزنی در بویراحمد می داند ، معتقد است که در وهله اول و با توجه به این نکته که پارک جنگلی ، محلی برای وقوع انواع و اقسام بزه و جرم تبدیل شده است ، ایجاد این مجتمع می تواند کمک شایانی به کنترل این موضوع داشته باشد و خود به خود این مکان را از یک محل دورافتاده ، خلوت و مامنی برای بزهکاران به محلی پرتردد تبدیل می کند که امنیت آن تامین می شود.
کناری همچنین بر این موضوع تاکید می کند که یاسوج یک شهر گردشگر پذیر است و این مکان می تواند در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری عمل کند.
وی به کم رونق شدن فرودگاه یاسوج هم اشاره ای دارد و می گوید هم اکنون بسیاری از پروازهای فرودگاه یاسوج به علت کمبود مسافر لغو می شود در حالی که این مجتمع می تواند باعث رونق پروازهایی شود که افراد پولدار یرای استفاده از امکانات این مجتمع قصد سفر به یاسوج را خواهند داشت.
کناری به انتقادات زیست محیطی مخالفان هم واکنش نشان می دهد و بیان می کند : متاسفانه این همه درخت و جنگل در مناطق مختلف نابود می شود کسی واکنش نشان نمی دهد اما برای این مجتمع که مجریان قول داده اند هیچگونه خسارتی را متوجه جنگل نخواهند کرد اینگونه اعتراض می شود!
واکنش فرماندار بویراحمد به مانع تراشی برای احداث مجتمع نفت در پارک جنگلی یاسوج را در فیلم زیر ببینید:
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار