در ۹ ماهه امسال مودیان نیکوکار و مومن زکات نسبت به پرداخت ۲۴ میلیارد و ۹۱۱ میلیون تومان زکات واجب و مستحب اقدام کردند که صرف امور نیازمندان شد.
کد خبر: ۸۱۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 15 January 2020

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی با بیان اینکه ۷۴ درصد از برنامه پیش‌بینی شده برای جذب زکات محقق شده‌است، اظهار کرد: امسال جذب ۳۳ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان برنامه‌ریزی شده‌است که در ۹ ماهه امسال ۲۴ میلیارد و ۹۱۱ میلیون تومان جمع‌آوری و هزینه شده‌است.

 

رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: 4 میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان در بخش زکات واجب، ۱۳ میلیارد و ۳۱۳ میلیون تومان در بخش مستحب، ۶ میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان در بخش فطریه و یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان در بخش کفارات جمع‌آوری شده است.

 

وی ادامه داد: اقلام زکات واجب جمع‌آوری شده در استان شامل ۱۵۲ تن گندم، ۳۶ تن جو، ۲۰۵ کیلوگرم کشمش و ۲۶ رأس گوسفند است.

 

حسینی با اعلام اینکه ۸۳ درصد از درآمد زکات در امور محرومان و ۱۷ درصد در بخش پروژه‌های عمرانی محل جمع آوری زکوات هزینه شده است، گفت: امور محرومان شامل تهیه جهیزیه، هزینه‌های درمانی، تحصیل، آزادی زندانیان، مسکن و معیشت نیازمندان و بخش پروژه‌های عمرانی شامل ساخت مساجد، خانه عالم، حوزه‌های علمیه، کتابخانه، غسال‌خانه و سایر پروژه‌های عام المنفعه محلی می‌شود.

 

رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه در ۹ ماهه امسال هزار و ۸۵ جلسه شورای زکات و ۱۳۴ مورد همایش با موضوع زکات در سطح استان برگزار شده است، افزود: در این مدت هزار و ۷۲۸ عامل افتخاری و ۶۱۴ مبلغ در امر احیا و جذب زکات اقدام کرده‌اند.

 

وی تاکید کرد: تمام وجوه نقدی و غیرنقدی از محل زکوات مومنین در همان منطقه که جمع‌آوری صورت گرفته،  با اولویت نیازمندان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر و سپس به امور عمرانی در همان مناطق هزینه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار