پس از6 روز، یک کارخانه دیگر در مشهد طعمه حریق شد
کد خبر: ۸۲۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 18 February 2020

به گزارش تابناک رضوی، ظهر روز بیست و دوم بهمن ماه بود که یکی از سوله‌های ۵۰۰ متری کارخانه تولید مشتقات نفتی در جاده کلات طعمه حریق شد و بیش از ۱۰۰ آتش نشان مشهدی را درگیر اطفا و مهار این حریق کرد. با گذشت ۶ روز از این حادثه مهیب که موجب خسارت بالای مالی به این واحد تولیدی شد، صبح دیروز کارخانه‌ای دیگر در مشهد طعمه حریق شد و بخش زیادی از آن در آتش سوخت.

ل

این حادثه حوالی ۹:۰۰ صبح بیست و هشتم بهمن به سامانه فوریت‌های ۱۲۵ اعلام شد و صدای آژیر خطر چند ایستگاه آتش نشانی را به صدا درآورد و در کمترین زمان بیش از ۱۰۰ آتش نشان را سر خط این حادثه کرد. با حضور به موقع مأموران اطفای حریق در محل حادثه و بررسی‌های اولیه میدانی مشخص شد کانون آتش سوزی یکی از سوله‌های کارخانه تولیدی فوم‌های پلی اتیلن است که تقریبا فضای ۱۰۰۰ متری آن زیر حجم بالایی از حریق قرار داشت.

حجم گسترده آتش در حال سرایت به دیگر بخش‌های این کارخانه بود و هر آن احتمال بروز حوادث دیگری در این منطقه وجود داشت از همین رو مأموران آتش نشانی در قالب چند گروه ابتدا به ایمن سازی محل پرداختند و با قطع جریان برق و گاز مانع از بروز خطرات بعدی شدند.

گروهی دیگر هم بلافاصله به نبرد با آتش پرداختند و با استفاده از تجهیزات اطفایی و تخصصی طی عملیاتی یک ساعته حجم وسیعی از این آتش سوزی مهیب را مهار کردند و فرو نشاندند.

با فروکش کردن آتش گروه تخلیه دود وارد عمل شدند و ضمن لکه گیری خرده حریق‌ها محل را به طور کامل ایمن ساختند و برای شناسایی علت حادثه در اختیار کارشناسان آتش نشانی قرار دادند.

جلوگیری از انفجار ۱۰۵ سیلندر گاز

 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این حادثه بیان کرد: این حریق در خیابان شهید طرحچی معروف به «خین عرب» مشهد به وقوع پیوست. گستردگی آتش و دود ناشی از آن به قدری بود که تا کیلومتر‌ها دورتر از محل حادثه مشاهده می‌شد. آتشپاد دوم امیر عزیزی ادامه داد: بررسی‌های آتش نشانان حاکی از آن بود که کانون این حریق قسمت انبار ضایعات و محل نگهداری کپسول‌های گاز کارخانه تولید فوم‌های پلی اتیلن است که در همین خصوص تعداد ۱۰۵ سیلندر گاز مایع دچار حریق شده بودند آتش نشانان در اقدامی به موقع قبل وقوع فاجعه‌ای جبران ناپذیر از انفجار سیلندر‌های گاز جلوگیری کرده و آتش را به طور کامل مهار کردند.

این مقام ارشد سازمان آتش نشانی مشهد گفت: در این عملیات ضربتی که ده‌ها آتش نشان درگیر آن بودند از ۳۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین اطفای حریق، نردبان پلتفرم، خودرو توربوفن، لودر آتش نشانی و همچنین دو دستگاه تانکر آب رسانی از شهرداری مشهد استفاده شده است.

عزیزی در پایان با اشاره به اینکه این آتش سوزی مهیب خسارت جانی نداشته است، بیان کرد: علت دقیق وقوع این حریق هنوز مشخص نیست و نمی‌توان اظهار نظر دقیقی داشت ازاین رو تحقیقات میدانی کارشناسان سازمان آتش نشانی ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

رکنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار