برای جلوگیری از استرس و تاثیر آن بر تضعیف سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری کرونا نکاتی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۲۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ 25 February 2020

به گزارش تابناک رضوی، لیلا رازقیان رئیس یبمارستان اعصاب و روان استاد محرری شیراز اظهار کرد: این روزها بحث بیماری کرونا موجی از نگرانی و اضطراب را در بین افراد جامعه ایجاد کرده است و اثرات روانشناسی منفی، بر سلامت عموم مردم گذاشته است. از طرفی گسترش شایعات، نگرانی‌ها را دو چندان کرده است.

 

 

او ادامه داد: ترس و اضطراب باعث حساسیت افراد به علائم بدنی می‌شود به طوری که خیلی از افراد علائم بدنی خود را به صورت نادرست تفسیر می‌کنند و احساس می‌کنند دچار بیماری شده اند و به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هجوم می‌آورند که این امر به نوبه خود باعث افزایش فشار بر سیستم درمانی می‌شود.

 

رئیس یبمارستان اعصاب و روان استاد محرری شیراز تصریح کرد: علائمی مثل ترس و اضطراب و افسردگی چه در مردم عادی و چه در کادر درمانی در این شرایط افزایش می‌یابد که همین امر باعث تضعیف سیستم ایمنی در برابر ابتلا به بیماری‌های ویروسی می‌شود. همچنین در شرایط کنونی ترس و نگرانی از ابتلا به این یبماری باعث موارد اختلالات روانی در بیماران اعصاب و روان می‌شود که این موضوع در سیاست گذاری‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

لیلا رازقیان گفت: اضطراب بیش از حد باعث می‌شود افراد شایعات را بیشتر بپذیرند و برای کاهش ترس و نگرانی خود به شایعات دامن بزنند.

 

او با بیان اینکه گاهی افراد دچار احساس درماندگی می‌شوند و ممکن است فکر کنند این بیماری قابل کنترل نیست، اضافه کرد: این موضوع به ویژه در کادر درمان که ارائه دهنده خدمات هستند، از اهمیت بالاتری برخوردار است و برای کاهش آن نیاز است افراد فعال در حوزه بهداشت و درمان آموزش مناسب را دریافت کنند.

 

رئیس یبمارستان اعصاب و روان استاد محرری شیراز بیان کرد: استعلام‌های غیر رسمی در زمینه شیوع این یبماری از عوامل ترس و نگرانی در مردم است، به همین دلیل توصیه می‌شود افراد اخبار را تنها از طریق سایت‌های معتبر دانشگاهی و منابع موثق پیگیری کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار