کد خبر: ۸۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 01 September 2015

بسم الله الرحمن الرحيم

 
درمان کمبود آهن

کودکان و خانم هایی که دچار کمبود آهن هستند, آب پرتقال روی غذا بریزند و بخورند. ترکیب این دو، آهن می شود و دیگر احتیاجی به قرص و قطره آهن پیدا نمی کنند.
درمان پوکی استخوان

حد اقل ده روز دم کرده ی زیره بخورید. بهتر از آن، کله جوش است.

درمان سردی معده

معده های ما فوراً سرد می شود؛ به خصوص با نوشیدن آب. سردی معده حافظه را هم ضعیف می کند. خوردن خرما و کشمش معده را گرم نگه می دارد؛ بيست و يك عدد مویز در هر شبانه روز با آب خنک بخورید.

جهت تقویت بدن


پیاز سفید را خورد کرده, تفت دهید. سپس چند عدد خرما را تکه تکه کرده در روغن زیتون سرخ کنید و با پیاز داغ مخلوط کرده, 50 گرم گوشت چرخ کرده گوسفند و کمی کوهان و گوشت شتر را به همراه زردچوبه داخل آن تفت دهید. در پایان دو عدد تخم مرغ رسمی را در آن شکسته و با نان سنگگ میل کنید. این غذای کاملی است.

درمان بیش‌فعالی کودکان

یکی از علت های بیش‌فعالی کودکان، وجود انگل است. برای درمان کرم روده یک استکان گل بنفشه و یک استکان شکر را آسیاب و مخلوط کنید و هر روز صبح یک قاشق با آب بدهيد بخورد.
درمان کودکانی که [زیاد] مریض می شوند

    هر روز صدقه بدهید.

    سرخ کردنی ها را از خانه ها حذف کنید.

    مادران شیرده، سرخ کردنی، کاکائو و چیزهایی که غلظت خون را بالا می برد نخورد؛ کاسنی و انجیر که شفاست، بخورد.

    بدن کودکان را روغن مالی کنید(تمام بدن، گلو، پشت ولو کم، بویژه ملاج و پیشانی).

    در اتاقها با گذاشتن کتری و ... رطوبت ایجاد کنید (چون بخاری اکسیژن اتاق را می گیرد و باعث می شود ریه بچه ها برای تنفس آمادگی نداشته باشد).

    برای جریان داشتن هوا در اتاقها, هواکش بگذارید.

    بچه ها را در خانه خیلی نپوشانیم؛ اما بیرون از خانه سر را بپوشانید و گلو را باز بگذارید تا به تیروئید هم هوا برسد.

جهت دفع عفونت از بدن (خصوصا کودکان)

    خاک شیر را با شیر بجوشانید و صاف کنید و با عسل میل کنید.

    انجیر را با شیر بجوشانید و صاف کنید (انجیرهای صاف کرده را خودتان بخورید) و شیره اش را با عسل مخلوط کنید و به بچه ها بدهید.

     سیاه دانه را با شیر بجوشانید و صاف کرده, با عسل میل کنید.

    بچه را بنشانید و یکی دو بار انگشتتان را به گلوی او ببرید تا  برای عُق زدن تحریک شود. فایده این کار: بدن ما هوشمند است و دو سیستم دارد: 1- عُق زدن؛ در انتهای گلوی ما سیستمی است که تمام بدن را اداره می کند. بقیه بدن تابع این دو سیستم است. وقتی بدن سالم است، حالت عق ندارد. عق زدن علامت ناکارآمد بودن و با فشار کار کردن سیستم بدن است. تحریک این سیستم با دست باعث فرمت شدن این سیستم و تجدید برنامه‌ی تخریب شده اش می شود. بسیاری از بیمارها و سرطانی ها اگر قی می کردند، به اذن الله این بیماری ها را نمی گرفتند. 2- استنشاق؛ به بچه ها یاد بدهید که با آب خالی استنشاق کنند یا بخور آب بدهند.

درمان سرفه های اسیدی / اسید زائد معده

سرفه‌های ما عمدتا سرفه ی گلو نیست؛ بلکه ناشی از اسید معده می باشد که بالا آمده است؛ لذا موقع خواب و هنگام شب شدیدتر می شود. همچنین در زمستان چون مرکبات -که همه‌اش اسید است- زیاد می خوریم، این سرفه ها بیشتر می شوند. دوای این نوع سرفه / اسید زائد معده :

    یک قاشق غذا خوری دارچین را در یک لیوان ماست مخلوط کنید و بخورید. با این کار، اسید معده کاهش می یابد و سرفه قطع می شود.

    اسفرزه را در یک لیوان عرق کاسنی و یا شاتره بریزید و سریع –قبل از این که خیس بخورد- بخورید. این مخلوط آبهای اضافی معده را به خودش جذب و جمع می کند. تخم یا بذر خیار (مخصوصا خیار چنبر)، خربزه، خرفه، بارهنگ، زیره، سیاه دانه هم همین تأثیر را دارند.

درمان رخوت وسستی ناشی از رطوبت زیاد بدن

 سیاه دانه را با هلیله سیاه نیم کوب مخلوط کرده, روزی یک قاشق غذا خوری با آب بخورید. این مخلوط، نور چشم و حافظه را نیز تقویت می کند؛ زیرا علت این گونه ضعفها، بالا رفتن رطوبت بدن است.

منبع :http://www.iaali.ir

وب سایت رسمی دفتر استاد الهی فر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار