هیچ گاه از خداوند طلبکار نباشیم. آداب دعا را رعایت کنیم ...
کد خبر: ۹۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷ 17 September 2015
 برای اجابت دعا چه کنیم؟

هیچ گاه از خداوند طلبکار نباشیم. آداب دعا را رعایت کنیم؛ یعنی در ابتدا شکر نعمتهای داده شده و بعد توبه از گناهان مرتکب شده و سپس حوائج را از خداوند مسئلت کنیم.


برای ایجاد ورع در خلوتها چه کنیم؟

حضور بیشتری در محافل و جلسات مذهبی داشته باشید. در طاعتها خداوند را شکر کنید و مغرور نشوید؛ در معصیتها استغفار کنید و ناامید نشوید. امیرالمومنین علیه السلام میفرمایند: من از گناهی که بعد از آن دو رکعت نماز بخوانم و استغفار کنم ترسی ندارم.


برای کنترل شهوت چه کنیم؟

در کنترل شهوت هیچ ذکری موثرتر از ذکر صلوات نیست و این از معجزات صلوات است که در هر مشکلی از آن استعانت بجویید خداوند آن مشکل را از مومن برطرف میکند.

دوم، گریه بر امام حسین علیه السلام.

سوم، تعجیل در امر ازدواج (بین پانزده سالگی تا بیست و سه سالگی).

چهارم، خوردن دم کرده تخم ریحان، سالاد کاهو، با روغن زیتون و پرهیز از زیاد خوردن کباب کوبیده، ماست، عسل و موز.


در مورد کتابهای حدیثی که مشهور به ضعف سند هستند چه میفرمائید؟

شیطان دشمن قسم خورده مؤمن است و در این دشمنی گاه پست ترین چیزها را با ارزش و زیبا جلوه داده و با ارزشترین و مرغوبترین امور را عادی و ساده و پیش پا افتاده معرفی میکند؛ مثل نماز جمعه و فوتبال. آن قدر که در جامعه به فوتبال توجه میشود یک صدم آن هم به نماز جمعه - که یکی از مهمترین عبادات دینی است - توجه نمیشود. آیا این از ارزش واقعی نماز جمعه میکاهد؟! شیطان چون میداند در کتابهائی همچون بحارالانوار، حلیة المتقین، تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام و ... مهمترین موضوعات برای هدایت و سعادت شیعه نهفته شده است با حربه ضعف سند، این کتابها را بی ارزش جلوه میدهد. لذا ما حق نداریم به بهانه ضعف سند حدیثی را رد کنیم بلکه دستور این است که اگر حدیثی را نفهمیدیم فاضربوه علی الجدار یعنی آن را در مقابل چشمتان به دیوار نصب کنید تا یک فهمیده­ای بیاید و از آن حدیث چیزی بفهمد که شما قدرت فهم آن را نداشتید.

برای تقویت نفس و اراده چه باید کرد؟


1.به نفس نباید فشار آورد و نباید نفس را اذیت کرد بلکه باید آن را فریب داد، اگر به نفس در امور عبادی فشار آوردیم در جای دیگر ما را زمین می­زند. اگر می­خواهید از نفس کار بکشید، در کنار آن کار، چیزی را که دوست دارد به او بدهید مثلا در بین نمازها شربت بخورد و برای اینکه بیشتر در حرم رضوی بمانید با خودت خوراکی ببر.

2.در مواقعی که حال خوبی داری از نفس کار بکش؛ مثلا یک سجده طولانی برو، یک نماز و تسبیح خوب انجام بده که این برای نفس انرژی است. در روایت آمده است موقعی که نفس، اقبال دارد از او کار بکش و موقعی که ادبار دارد به او استراحت بده.

*
سایت استاد الهی‌فر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار