به‌مناسبت ۱۲ شهریور روز مبارزه با استمعار انگلیس؛
مدیر بنیاد تسنیم بوشهر گفت: ترانه «جاشوی بی‌پروا» به مناسبت ۱۲ شهریور روز مبارزه با استمعار انگلیس در بوشهر اجرا و رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 03 September 2015

عباس بازدار اظهار داشت: بنیاد تسنیم بوشهر در راستای ترویج موسیقی حماسی به ویژه در ارتباط با تاریخ بوشهر و همچنین با نگاه به فرهنگ و هنر بومی بوشهر برنامه‌های مهمی در دستور کار دارد.

وی اضافه کرد: با اجرای آهنگ موسیقی حماسه نادر یک تیم انقلابی هنر و موسیقی در بوشهر هم‌گرا شد که اولین کار تیمی موسیقی مربوط به حماسه نادر بود که در جشنواره عمار نیز موفق به دریافت فانوس جشنواره شد.

مدیر بنیاد تسنیم بوشهر با بیان اینکه اولویت اصلی ما پرداختن به تاریخ بوشهر است، ادامه داد: تصویر غیرت در خصوص حماسه نهم دی نیز کار بعدی بود که رونمایی شد.

وی در ادامه به رونمایی از ترانه جاشوی بی‌پروا در حماسه دو قرن استقامت در اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: کارهای اصلاحی و بهبود آهنگ جاشوی بی‌پروا انجام شده است و همزمان با ۱۲ شهریورماه روز مبارزه با استعمار انگلیس رونمایی می‌شود.

بازدار با بیان اینکه این آهنگ در قالب آوای حماسی بوشهری است، اضافه کرد: ادبیات بومی در این آهنگ پررنگ است و به حماسه رئیسعلی دلواری می‌پردازد و صحنه‌های آن برگرفته از فیلم دلیران تنگستان است و به سابقه تاریخی مردم بوشهر اشاره دارد.

وی با بیان اینکه خواننده این اثر ساسان نوذری است، افزود: تولیدکننده اثر اکبر ابراهیمی، مدیرتولید عبیدالحسین رفیعی‌نژاد و کار نیز توسط تیم بنیاد تسنیم بوشهر اجرا شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار