کد خبر: ۹۲۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 06 December 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو ضمن اشاره به اینکه بازار خودرو همچنان مسیر نزولی را در پیش دارد، اظهار کرد: این روز‌ها به تبع کاهش نرخ ارز، قیمت‌ خودرو در بازار آزاد روند نزولی دارد و از آن جهت بر قیمت خودرو نیز بسیار تاثیرگذار بوده است.
او با اشاره به تعطیلی ۲ هفته ای در بازار خودرو و تغییرات قیمتی در آن، گفت: هنوز مشخص نیست که روند قیمت ها نزولی باشد یا صعودی و منتظر هستیم تا قیمت ها در بازار اعلام شود.بازار ۲ هفته تعطیل بود و تنها قیمت‌ها در فضای مجازی اعلام می‌شد و نمایشگاه داران قیمت ها را در بازار رصد می‌کردند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو  در خصوص آینده قیمت خودرو در بازار آزاد، گفت: هنوز مشخص نیست که روند قیمت ها کاهشی باشد یا افزایشی و باید دید نوسانات نرخ ارز چه میزان است، میان قیمت خودرو و نرخ ارز، ارتباط نزدیکی وجود دارد. زمانیکه نرخ ارز کاهش یافت، قیمت خودرو نیز روند نزولی پیدا کرد.
اگرچه بعضی اقدامات و تصمیمات داخلی تاثیر بیشتری بر بازار خودرو نسبت به نرخ ارز دارد ولی امید به ادامه آرامش موجود بر بازار و صبر بیشتر متقاضیان خرید خودرو، باز هم می توان انتظار بیشتر قیمت خودرو ها را داشت . 
آمارهای امیدوار کننده خودروسازان بزرگ داخلی ایران خودرو و سایپا که حاکی از افزایش تیراژ تولید می باشد و در کنار عرضه مناسب به بازار اثر بسیار خوب و موثوی بر بازار خودروی کشور خواهد داشت .

نزدیک شدن قیمت خودرو در بازار آزاد به قیمت کارخانه
موتمنی با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر در قیمت خودرو‌ها اعم از داخلی، خارجی و مونتاژی‌ها بین ۲۰ تا ۲۷ درصد کاهش قیمت داشته‌ایم، گفت: پیش‌بینی ما این است که در هفته‌های آتی این کاهش قیمت بیشتر شود، اما منتظر هستیم معاملات صورت گیرد تا قیمت های واقعی مشخص شود. 
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: براساس معاملات قیمتی در فضای مجازی، قیمت ها در بازار آزاد روند کاهشی داشته و به قیمت خودرو در کارخانه نزدیک شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار