حال این سوال مطرح است که آیا مراجع قانونی و مدیریتی در استان و شهرستان کهگیلویه نسبت به این تخلف آشکار ، مسئولیتی دارند یا نه ؟
کد خبر: ۹۶۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱ 23 May 2021

استفاده از مدیران شایسته پس از طی مراحل قانونی یکی از درخواست های معقول مردم است که اگر در تحقق این مهم نکات اساسی از جمله شایسته سالاری ، پرهیز از حاتم بخشی مناصب به افراد نا اهل و توجه به تخصص همراه با در نظر گرفتن شرایط دستگاه و جامعه هدف ، رعایت شود بی شک می تواند گام مهم و اساسی در توسعه منطقه و رسیدن دستگاه به اهداف مشخص شده باشد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از مدیران دستگاه های دولتی در شهرستان کهگیلویه مدتی است به عنوان سرپرست این دستگاه مشغول به کار است در حالی که نامه رسمی از مرکز در خصوص صلاحیت این مدیر عنوان می کند به دلیل استعلام مراجع ذی صلاح شایسته است از شخص دیگری در این پست استفاده شود !
این متن به این معنی است که مراجع مشخص شده برای استعلام مدیران ، صلاحیت شخص مورد نظر را تایید نکرده است و مدیر کل دستگاه مربوطه همانگونه که به وی اعلام شده است باید شخص دیگری را به عنوان مدیر دستگاه شهرستانی منصوب کند .
نکته عجیب ماجرا جایی است که این سرپرست رد صلاحیت شده در حال عزل و نصب یکی از مناصب درون دستگاهی است ! حال آنکه وی بنابر نامه صریح اسعلام نباید در این مسئولیت باشد .
متاسفانه سیاست زدگی و تغییرات بی برنامه و بدون رعایت قانون گاها در دستگاه ها مشاهده می شود که برخی از این انتصابات غیر قانونی و ناشی از اعمال نفوذ برخی اشخاص قدرتمند و موثر است که عمده این انتصابات نهایتا منجر به ضعف در عملکرد دستگاه می شود .
در سند رسیده به تحریریه تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر یکی از دستگاه های دولتی در شهرستان کهگیلویه قانونا و بر اساس نظر مراجع قانونی که مسئولیت پاسخ به استعلامات مدیران را دارند ، به صراحت اعلام شده که سرپرست منصوب شده شایسته حضور در این منصب نیست و از مدیر کل خواسته می شود که شخص دیگری را منصوب کند اما گویا همین سرپرست خود قصد دارد در همین روزها دست به تغییراتی در دستگاه تحت مدیریت خود بزند !
حال این سوال مطرح است که آیا مراجع قانونی و مدیریتی در استان و شهرستان کهگیلویه نسبت به این تخلف آشکار ، مسئولیتی دارند یا نه ؟ و آیا نباید قبل از ایجاد حواشی بیشتر برای دستگاه دولتی مورد نظر ، به موضوع ورود کرده و جلوی تخلفات بیشتر را بگیرند؟
لازم به توضیح است اصل سند به همراه لینک خبر جهت پیگیری برای برخی مسئولین ارسال می شود و البته انتظار می رود مسئولین مرتبط نسبت به چنین تخلفاتی مسئولانه تر عمل کنند و خود مروج تخلف در دستگاه ها نباشند.
اتفاقی عجیب در یکی از دستگاه های دولتی کهگیلویه
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
محفوظ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
معرفی حراست هر اداره توسط مدیر شهرستان نیست.رابط حراست شهرستان توسط مسئول حراست استان انجام میشه نه سرپرست یا رئیس شهرستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
مگه صحبتی از حراست شده تو این خبر؟
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
حتما ریس........ دهدشت هستش
آب الوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
قانون از کجا
مگه قانونی هم وجود دارد تو این مملکت که بخواد تو کهگیلویه بزرگ اجرا شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
تابناک عزیز دستت درد نکنه برای تذکرت اما خداییش غیر از تلنگر عمومی ، الان مخاطب بگه کدوم مسئول و کدوم دستگاه تخلف کرده ؟ کمی هم شفاف تر باشه خبر مشکلی نداره فکر کنم.
دری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
امروز حراست بهزیستی دهدشت تغییرکرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار