رمان هادی به نوشته محمدرضا هوری که به بخشی از زندگی امام هادی‌ (ع) اشاره شده یکی از برجسته‌ترین کتاب‌هایی است که در ایلام به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۹۷۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 26 June 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا هوری معلم ۲۶ ساله‌ی ایلامی با مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه ایلام در رمانی با عنوان «هادی» داستان بخشی از دوران حضور اجباری امام هادی (ع) در سامرا را به نگارش درآورده است.

رمان هادی در اردیبهشت ۱۴۰۰ در انتشارات کتابستان معرفت به چاپ رسیده و منتشر شده است؛ در رمان هادی خواننده با اصطلاحات تاریخی خاص آن دوره؛ تغذیه، پوشش، ساختار شهری سامرا مناصب، اختیارات و اوضاع سیاسی اجتماعی جهان اسلام آشنا می‌شود.

هادی اولین کتاب رسمی آقای هوری است و او تاکنون کتاب دیگری به مرحله‌ انتشار نرسانده است.

هوری در رابطه با رمان "هادی" بیان داشت: با توجه به نام رمان محتوای کتاب در سایه‌ی داستان زندگی منتصر، فرزند متوکل، یازدهمین خلیفه عباسی به بخشی از زندگی امام هادی (ع) اشاره دارد.

وی اضافه کرد: هادی داستان به چالش کشیدن باورهای جوانی به نام منتصر را روایت میکند که آشنایی با شخصی از دربار هدف زندگی او را تحت تاثیر قرار داده و مسیر زندگیش را عوض می‌کند.

این نویسنده ادامه داد: این رمان به ۱۵ سال از زندگی امام هادی که در شهر سامرا گذشته است توجه دارد.

هوری تاکید کرد: این کتاب حاصل ۴ سال مطالعه و تحقیق بوده که در ۲۸۸ صفحه به چاپ رسیده است و سعی ما بر این بود که وقایع تاریخی و خشک را در قالب یک داستان روان به مخاطب ارائه دهیم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار