مسئول تربیت‌بدنی سپاه امام رضا (ع) از برگزاری همایش سراسری پیاده‌روی خانوادگی همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور سردار فضلی در مشهد و همچنین در شهرستان‌های خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱ 20 September 2015
مرتضی مرادی در نشست خبری پیرامون برگزاری اعلام برنامه‌های ورزشی هفته دفاع مقدس توسط سپاه امام رضا (ع) در سالن اجتماعات مجتمع آیه‌ها اظهار کرد: همایش سراسری پیاده‌روی خانوادگی همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مشهد و شهرستان‌های استان خراسان رضوی برگزار می‌شود که پیش‌بینی حضور 15 هزار نفر از علاقمندان مشهدی در این برنامه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این همایش در مشهد از میدان دکتر شریعتی آغاز می‌شود و شهروندان به جبل‌النور می‌روند تا تجدید بیعتی با شهدای گمنام این منطقه داشته باشند و پس از پایان این مراسم قرعه‌کشی و اهدای جوائز ارزنده انجام می‌شود.

مسئول تربیت‌بدنی سپاه امام رضا (ع) تاکید کرد: سپاه امام رضا (ع) در پایان برنامه پنجم توسعه اقدام به ساخت سالن‌های ورزشی چند منظوره و رزمی کرد که این امر سبب شد تا به سرانه ورزش‌های رزمی در خراسان رضوی 68 تا 70 هزار متر مربع کمک شود.

مرادی با تاکید بر اینکه تاکنون 200 سالن ورزشی توسط سپاه امام رضا (ع) در حال ساخت که برخی از آنها به مرحله بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در حال ساخت هستند، تصریح کرد: 11 استخر از ابتدای امسال با اعتبار حدود 15 میلیارد تومان در خراسان رضوی به مرحله عملیاتی رسیده است که از این میان 6 استخر در مشهد و بقیه در شهرستان‌های محروم خراسان رضوی قرار دارند.

وی با ابراز خرسندی از همکاری شهرداری مشهد در رفع مشکلاتی که عمدتا برخی از زمین‌ها با آن مواجه بودند، بیان کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس مسابقاتی مانند کشتی چوخه در قوچان، کاراته در کلات و کوهپیمایی در بردسکن و قوچان برگزار می‌شود و سالن ورزشی رشتخوار نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

مسئول تربیت‌بدنی سپاه امام رضا (ع) بسیج را جزئی از مردم دانست و افزود: بسیج در 14 عنوان ورزشی در خراسان رضوی فعال است و علاوه بر فراهم‌کردن شرایطی برای انجام ورزش‌های همگانی، ورزش قهرمانی را نیز بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به ورزش قهرمانی به عنوان قله ورزش‌های خراسان رضوی در نظر گرفته است.

مرادی تاکید کرد: سپاه امام رضا (ع) در رشته‌های کاراته، جودو و تیراندازی 5 پایگاه را ویژه خواهران و برادران در راستای استعدادیابی در نظر گرفته است که گروه سنی 9 تا 14 سال را شامل می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات بسیج دانش آموزی همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در حال حاضر بسیج در 26 رشته ورزشی در سطح قهرمانی فعالیت می‌کند و اخیرا نیز دو نفر از ورزشکاران بسیجی خراسان رضوی به عنوان عضو تیم ملی جودو فعالیت خود را ادامه دادند.

مسئول تربیت‌بدنی سپاه امام رضا (ع) هدف از ساخت سالن‌های ورزشی در خراسان رضوی را مشارکت با دولت دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از سالن‌ها و استخرهای ورزشی در خراسان رضوی در مناطق محرومی که هیچ‌گونه امکانات ورزشی نداشتند، ساخته شده چرا که سپاه امام رضا (ع) مقوله فرهنگ را قبل از ورزش به عنوان اولویت اصلی در نظر گرفته است.

گفتنی است این برنامه جمعه سوم مهر ماه ساعت 7 و 30 دقیقه صبح برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند برای دریافت کارت‌های قرعه کشی به پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر خراسان رضوی مراجعه کنند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار