تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
از ساعاتی پیش مراسم تحلیف شورای شهر و روستاهای مختلف استان آغاز و در اولین جلسه هیئت رئیسه برخی از این شوراها مشخص شد .
کد خبر: ۹۸۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 05 August 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از ساعاتی پیش مراسم تحلیف شورای شهرهای مختلف استان آغاز و در اولین جلسه هیئت رئیسه برخی از این شوراها مشخص شد .
 
اولین اقدام متفاوت شورای ششم با همه ی اداور
۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۵:۴۳
مراسم انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر لنده با حضور فرماندار ، حراست فرمانداری شهرستان ، بخشدار مرکزی و اعضای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه علی افتخاری"رئیس"، جعفر رئیس زاده"نائب رئیس"علیرضا فاضلی"منشی"خدیجه رنجبر"خزانه دار و کورش محمدی"سخنگوس شورای شهر لنده انتخاب شدند.

بنابراین گزارش در اولین تصمیم شورای ششم متفاوت با تمامی ادوار دست به انتخاب سرپرست برای شهرداری زد.

در همه ی ادوار گذشته شوراها وقت انتخاب سرپرست فقط از یک شخص خاص استفاده می شد که این شورا رویه را تغییر و اردشیر جعفری را به عنوان سرپرست منصوب کردند که خود نشان آغاز تغییر در مدیریت شهری است.

آغاز فعالیت شورای شهر و روستاهای استان / تغییر شهردار در روز اول کار شورا / حاشیه مهم روز اول ! سه شهر بدون تحلیف!+ جزئیات

انتخاب شهردار لیکک و اعضای هیئت رئیسه شورا
۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۴:۴۴

در نخستین جلسه شورای شهر لیکک، شهردار، رئیس شورا و اعضای هیئت رئیسه شورای شهر لیکک انتخاب شدند
در نخستین جلسه شورای شهر لیکک، شهردار، رئیس شورا و اعضای هیئت رئیسه شورای شهر لیکک انتخاب شدند.

بنابراین گزارش در این جلسه مهندس عباس مشیری با پنج رای به عنوان شهردار لیکک انتخاب شد
ضمنا علی داد رگبار مقدم به عنوان رئیس شورای شهر لیک، رضا بنیاد داشت به عنوان نایب رئیس، کوکب نژاد به عنوان نماینده شورا در شورای شهرستان و عبدالرضا شجاعی به عنوان سخنگو و خزانه‌دار شورا انتخاب شدند

شایان ذکر است مهندس هوشنگ مقدم به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد و با انتخاب عباس مشیری که از منتخبین شورای شهر بود جمشید زکی نژاد بعنوان عضو علی البدل جایگزین وی می شود

تحلیف شوراهای روستایی شهرستان چرام
۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۳:۰۵

آئین تحلیف اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی چرام با حضور فرماندار ؛بخشدار و امام جمعه چرام برگزار شد.

امام جمعه چرام در این نشست با اشاره به اینکه خدای متعال در قران می فرماید " و شاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله " اظهارداشت :اصل شورا و مشورت پذیری در قران تصریح شده است. وقانون اساسی ما برگرفته از آیات و روایات است.

حجت الاسلام افشار افزود : فعالیت شوراهای شهر و روستا نشانه تجربه ارزشمند و ماهیت مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه چرام بیان کرد : با انتخاب شوراها و اداره بخشی از امور اجرایی کشور با تکیه بر روند آزاد بینش، نظارت و آرای مردم گامی مهم در واگذاری امور به سازمان‌های محلی برداشته شده است.

وی تاکید کرد نقش مثبت شورا می تواند عامل موفقیت مدیریت شهری و روستایی در دستیابی به برنامه ها و رشد و توسعه شهر و روستا شهروندان شود.

افشار با اشاره به اهمیت کار شوراهای اسلامی روستا در توسعه روستا بیان کرد: بررسی و شناخت کمبودها، تهیه طرح‌ها وپیشنهادهای اصلاحی و راه‌حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط اولویت برنامه کاری شوراها باشد. محرومیت زدایی از محلات کمتر توسعه یافته روستا مورد توجه باشد.

وی با اشاره به نقش فرهنگ در توسعه روستا اعلان کرد:ارتقا فرهنگ عمومی مردم از دیگر برنامه ها و ضرورت هایی که شوراها برای آن باید برنامه مدون داشته باشند.

وی افزود:هزینه کرد فرهنگی در روستا ، یک سرمایه گذاری است.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای اعضا جدید و تقدیر از زحمات اعضا سابق شوراهای اسلامی روستاهای چرام بیان کرد:باید اختلافات در روستا بواسطه شما کم شود.

آغاز فعالیت شورای شهر و روستاهای استان / تغییر شهردار در روز اول کار شورا / حاشیه مهم روز اول ! سه شهر بدون تحلیف!+ جزئیات

حاشیه مهم روز اول / سه شهر بدون تحلیف
۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۲:۵۳

دبیر اجرایی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد از رد مُنتخبان چهار نفر از اعضای شورای شهرهای یاسوج، دهدشت و سی سخت در این استان خبرداد.

سید شکرالله امامی در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: متاسفانه هیأت عالی نظارت مرکزی انتخابات شوراهای شهر و روستا در کشور تاکنون انتخابات شوراهای یاسوج، دهدشت و سی سخت را تأیید نکرده و در نامه نگاری اعلان کرده که آرای چهار نفر از منتخبان شوراهای ششم این شهرها مورد تأیید شورای نظارت مرکزی نیست.

وی با تاکید براینکه مجموعه امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد و هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای این استان با ابطال آرای منتخبان ششم شورای شهرهای یاسوج، دهدشت و سی سخت در این استان به شدت مخالف است، اظهار داشت: ما معتقدیم که قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا دارای اشکالات جدی قانونی بوده و باید این اشکالات تاکنون رفع می شد.

امامی گفت: آیین تحلیف اعضای جدید شوراهای یاسوج ،دهدشت وسی سخت تا زمان اعلام نظر نهایی هیأت مرکزی برانتخابات به تعویق افتاد.

فرماندار اسبق شهرستان چرام افزود: قبل از برگزاری انتخابات ششم شوراهای شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد، هفت نفر از کاندیداها از سوی شورای نظارت استانی ردصلاحیت و به مرکز اعلان که بعد از مدتی، شورای مرکزی اعلان کرد که 23 نفر از کاندیداها در آن استان از سوی شورای هیأت عالی نظارت مرکزی ردصلاحیت شده‌اند که البته در نهایت سه نفر از این تعداد بعد از مدتی تأیید شدند.

امامی با بیان اینکه اسامی ردصلاحیت شدگان به استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فرمانداری ها اعلان شد، خاطرنشان کرد: وزارت کشور براساس تفسیر خود از قانون انتخابات شورای شهرهای زیر 200 هزار نفر، اسامی برخی از ردصلاحیت شدگان را در فهرست تایید صلاحیت شدگان آورد.

وی با تاکید براینکه قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا ایرادات متعددی دارد، یادآورشد: البته در این قانون گفته شده که تأیید هیأت عالی نظارت مرکزی تاثیرگذارتر از سایر تأییدها حتی شهرهای زیر 200 هزار نفر است و حتی هیأت نظارت مرکزی در 2 نامه جداگانه بر اسامی ردصلاحیت شده‌ها تأکید کرده است.

دبیر اجرایی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد بااظهار تاسف از اینکه اختلاف فراوانی اکنون بین وزارت کشور و هیأت عالی مرکزی بر انتخابات شورای شهر و روستا است تاکیدکرد که ما مخالف رد منتخبان شورای ششم شهرهای یاسوج، دهدشت و سی سخت بوده و به هیأت عالی مرکزی هم اعلان کرده ایم.

احتمال ابطال انتخابات در این شهرها

امامی گفت: اگر دیدگاه شورای عالی مرکزی اجرا شود باید 2 نفر از منتخبان شورای شهر یاسوجْ یک نفر در شورای شهر دهدشت و یک نفر در شورای سی سخت حذف می شوند و اگر این دیدگاه اجرایی شود انتخابات در آستانه ابطال قرار می گیرد.

َوی با بیان اینکه نتیجه نهایی این اختلافات تا روزهای شنبه تا یکشنبه هفته آینده مشخص می شود، اظهارداشت: احتمال ابطال انتخابات در این شهرها در صورت تایید نشدن انتخابات از سوی هیأت مرکزی وجود دارد و شورای مرکزی تاکنون انتخابات این شهرها را تایید نکرده است.

دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: منتخبین به شورای ششم این شهرها از سوی مردم رای آورده اند و شایسته نیست در این شرایط بخاطر اشکالات و ایرادات وارده بر قانون انتخابات، حذف شوند.

امامی افزود: در قانون مشخص نشده که اگر منتخبین از سوی هیات عالی نظارت مرکزی رد شوند عضو یا اعضای علی البدل جایگزین می شوند و این هم از همان ایراداتی است که ما می گوییم و این همان اشکال جدی است.

شوراها باید حذف شوند

وی با تاکید براینکه ما معتقدیم اصل قانون شوراها باید حذف شود، ادامه داد: به مسئولان ملی پیشنهاد می دهیم که اصل قانون شوراها را از قانون اساسی حذف کنند.

دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصل شوراها راندمانی در جامعه نداشته و پیوست اجتماعی هم به همراه ندارد.

امامی گفت: اصل شوراها، مردم را در مقابل هم قرار داده و دستاوردی هم برای مردم به دنبال نداشته و فقط برای مملکت، هزینه ایجاد می کند.

به گزارش ایلنا، اعضای هیأت عالی نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد را آقایان سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس ، مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس، محمدطلا مظلومی آبرزگه نماینده بهبهان در مجلس و سیدشکرالله امامی تشکیل می دهند.

تغییر شهردار در روز اول کار شورا!
۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۲:۳۰

حمزه بازی سرپرست شهرداری چرام شد.

امروز ۱۴مرادماه ۱۴۰۰اعضای جدید شورای اسلامی شهر چرام در اولین روز کاری خود طی نشستی سرپرست شهرداری چرام را انتخاب کردند.

در این نشست با رای اکثریت اعضا حمزه بازی از کارکنان شهرداری چرام (مسئول واحد حقوقی)با حفظ سمت به عنوان سرپرست شهرداری چرام انتخاب شد.

آغاز فعالیت شورای شهر و روستاهای استان + جزئیات

آغاز به کار ششمین دوره شوراهای اسلامی 78 روستای کهگیلویه
۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۱:۰۱

مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد دهدشت برگزار شد.

سید شرمت‌الله حسینی‌پرور در این آیین اظهار داشت: بخش مرکزی شهرستان 138 روستا دارد که از این تعداد 81 روستا دارای شرایط تشکیل شورا است و در 78 روستا مردم به اعضای شورا رأی دادند.

بخشدار مرکزی کهگیلویه گفت: با درایت فرماندار و تلاش دست اندرکاران انتخابات روستاها در آرامش برگزار و با مشارکت حداکثری همراه بود.

وی نگاه دولت سابق به روستاها را ویژه خواند و افزود: طرح هادی در 70 روستا اجرا و زیرسازی و آسفالت 50 روستا به طور کامل اجرا شد.

حسینی‌پرور با بیان اینکه 50 درصد روستاهای بخش مرکزی گازدار شدند،تصریح کرد: بهینه‌سازی شبکه برق، احداث سه مجتمع آبرسانی و احداث جداول هدایت آبهای سطحی از دیگر خدمات دولت آقای روحانی به روستاها بود.

وی انتخاب دهیار را وظیفه اساسی شوراها دانست و با بیان اینکه انتخاب دهیار مبتدی فرصت‌سوزی است،گفت: تلاش شود شایسته‌سالاری در نظر گرفته شود.

بخش مرکزی کهگیلویه از سه دهستان با جمعیت 28 هزار و 500 نفر تشکیل شده و 78 روستا دارای شورای اسلامی است.

آغاز فعالیت شوراهای استان + جزئیات

رئیس شورای شهر دوگنبدان مشخص شد
۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۰:۵۰

مراسم تحلیف اعضای منتخب ششمین دوره‌ شورای اسلامی شهر دوگنبدان در فرمانداری شهرستان گچساران برگزار شد.

همچنین اولین انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر دوگنبدان در فعالیت شورای ششم با حضور فرماندار ،معاون فرماندار و اعضای شورای شهر ششم تشکیل شد.

گفتنی است که طبق این انتخابات «غلامرضا شکوهی» با ۷ رأی اعضا شورا به عنوان رئیس شورای شهردوگنبدان انتخاب شد.

لازم به ذکر است که « علی محمد آقایی » نیز با رأی اعضای شورا به عنوان نایب رئیس شورا انتخاب شد.

همچنین "محمد علی کرمی" به عنوان خزانه دار،"سید محمد طاهری" به عنوان منشی و سخنگوی شورای شهر و نیز "حبیب الله عاملی مقدم"، "محمد علی کرمی" و "سید محمد طاهری" به عنوان نمایندگان شورای شهر در شورای شهرستان انتخاب شدند.

آغاز فعالیت شورای شهرهای استان + جزئیات

رئیس شورای شهر چرام انتخاب شد
۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۰:۳۵

دقایقی پیش اولین جلسه شوراهای شهرهای چرام و سرفاریاب و مراسم تحلیف و انتخاب هیئت رئیسه با حضور فرماندار شهرستان چرام برگزار شد .

در این مراسم پس از سخنان فرماندار اعضای منتخب سوگند یاد کردند که امانتدار رای مردم باشند و در راستای پیشرفت و تعالی امور گام بردارند و با پاکدستی نماینده شایسته ای برای موکلین خود در شهر باشند.

در پایان ابوالفتح بشارت رئیس شورای شهر  ، حجت الابازی نایب رئیس و احسان مرادی منشی و بعنوان هیات رئیسه شورای چرام انتخاب شدند .

آغاز فعالیت شورای شهرهای استان + جزئیات

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار